Printfriendly

Tajskie curry ze słodkim ziemniakiem

Lubię wszelkiego rodzaju curry, choć wiem, że na blogu pojawiają się one dość rzadko. Postanowiłam to zmienić i myślę że w najbliższym czasie dodam kilka takich przepisów. Ostatnio miałam w domu słodki ziemniak (batat) i postanowiłam go jakoś wykorzystać. Wybór padł na ciekawie zapowiadające się curry z mlekiem kokosowym. W oryginalnym przepisie głównym jego składnikiem miał być kurczak, ja jednak miałam bardzo ładne filety z piersi indyka i to z nich postanowiłam przygotować tę potrawę. Połączenie mleka kokosowego, trawy cytrynowej i słodkiego ziemniaka nadaje tej potrawie wspaniały smak.


Tajskie curry ze słodkim ziemniakiem

Skladniki:
  • 300g piersi z indyka (kurczaka)
  • 1 słodki ziemniak (średniej wielkości)
  • szczypta tymianku
  • 1 duża cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2-3 łyżeczki przyprawy curry
  • 1-2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki sosu rybnego
  • puszka (400ml) mleczka kokosowego
  • 2 kłącza trawy cytrynowej
  • sól
  • cytryna
  • czerwona papryczka chili
  • dymka
  • olej 
  • chlebek nan/ryż
Przygotowanie:

Drobno posiekaną cebulę i czosnek przeciśnięty przez praskę przesmażyć na oleju, aż cebula będzie miękka. 
Mięso pokroić w kostkę wielkości kęsa. Ziemniaka obrać i pokroić w kostkę podobnej wielkości. 
Mięso dodać do przesmażonej cebuli, smażyć aż zmieni kolor, następnie dodać curry, sól i cukier, dolać sosu rybnego i dokładnie wymieszać. Wlać mleko kokosowe, dodać trawę cytrynową, wymieszać i gotować na małym ogniu około 10-15 minut. 
W międzyczasie na drugiej patelni przesmażyć ziemniaka, (można delikatnie posypać go niewielką ilością tymianku) gdy się zrumieni, przełożyć go do mięsa, wymieszać i gotować przez kolejne 10 minut aż wszytko będzie miękkie. 
Podawać z chlebkiem nan lub ryżem. Curry nałożyć na talerz, przybrać pokrojoną w plasterki papryczką chili, dymką oraz ćwiartkami cytryny (danie nabiera nieco innego smaku, gdy delikatnie skropimy je sokiem z cytryny). 

Tajskie curry ze słodkim ziemniakiem

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ja tez jestem wielka fanka wszelkiej masci curry. Batatow w kuchni uzywam zdecydowanie za rzadko - bede musiala to zmienic!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak curry to niewyczerpany zasob mozliwosci i kombinacji:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger