Printfriendly

Warzywne curry

Jak już wspominałam bardzo lubię curry, zwykle robiłam te dania na bazie mięsa, natomiast nigdy nie przygotowywałam curry warzywnego, postanowiłam więc spróbować. I muszę przyznać, że się nie zawiodłam, danie jest pyszne, delikatne i aromatyczne. Może stanowić danie główne, gdyż jest bardzo sycące, lub w mniejszej ilości, stanowić dodatek do dania mięsnego. 


Warzywne curry

Składniki:
  • mieszanka warzyw: ziemniak, kalafior, marchewka, pietruszka, groszek, groszek cukrowy, pieczarki 
  • 1 łyżeczka nasion kminu rzymskiego
  • 0,5 łyżeczki nasion gorczycy
  • 0,5 łyżeczki czarnuszki
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 średnia cebula
  • 6 listków curry
  • 1 czerwona papryczka chili (suszona)
  • 1 łyżeczka cukru
  • 250 ml naturalnego jogurtu
  • sól
Przygotowanie:

Przygotować warzywa: kalafiora podzielić na różyczki, ziemniaki, marchewkę i pietruszkę pokroić w kostkę, pieczarki pozostawić w całości (ja przygotowałam to danie bez pieczarek i groszku).
W rondlu zagotować wodę, w pierwszej kolejności wrzucić do niej ziemniaki, marchewkę i pietruszkę. Poczekać aż będą lekko miękkie, wtedy dodać kalafiora i ewentualnie pozostałe warzywa. Gotować przez kilka minut, ale uważać aby ich nie rozgotować - powinny być chrupiące. Odcedzić.
Na dużej patelni rozgrzać olej dodać kumin, gorczycę i czarnuszkę. Smażyć 1-2 minuty aż nasiona zaczną strzelać, dodać kurkumę, czosnek wyciśnięty przez praskę, drobno posiekaną cebulę, liście curry i chili. Smażyć aż cebula zbrązowieje. 
Do przesmażonych przypraw dodać warzywa, doprawić cukrem i solą, dolać jogurtu, a w razie potrzeby podlać niewielką ilością wody. Smażyć na niewielkim ogniu aż sos się zagotuje. Podawać.


Warzywne curry

Smacznego

4 komentarze:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger