Printfriendly

Ciasto czekoladowe z migdałami

Po raz kolejny spróbowałam przygotować deser, tym razem było to czekoladowe ciasto wg Nigelli, z migdałami zamiast mąki (jeżeli jednak ktoś jest uczulony na migdały lub z jakiegoś innego powodu nie może ich jeść, można je zastątpić mąką). Ciasto pachnie obłędne, a smakuje rewelacyjnie! Jest również bardzo proste w przygotowaniu, czyli deser w sam raz dla mnie ;) Efekt jest wspaniały, to chyba pierwsze moje ciasto z którego jestem zadowolona. Polecam!


Ciasto czekoladowe wg Nigelli

Składniki:
  • 50g kakao
  • 125ml gorącej wody
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 150g mielonych migdałów (lub 125g mąki)
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 200g drobnego cukru
  • 150ml oliwy z oliwek
  • 3 jajka

Ciasto czekoladowe z migdałami

Przygotowanie:

Do miski lub dużego kubka wsypać kakao, zalać je gorącą wodę i dokładnie wymieszać, do czasu uzyskania jednolitej masy, dodać aromat waniliowy, wymieszać i pozostawić do wystygnięcia.
W drugim naczyniu wymieszać mielone migdały z sodą i szczyptą soli.
Cukier, oliwę i jajka dokładnie zmiksować na jednolitą i gładką masę. Dodać do niej masę kakaową i zmiksować, następnie stopniowo dodawać mielone migdały i dokładnie wymieszać. 
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, wylać na nią ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Piec przez około 45 minut. Studzić na kratce, posypać cukrem pudrem i podawać.

Ciasto czekoladowe z migdałami

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. mniam! wygląda bajecznie pysznie! jak się cieszę, że kolacji jeszcze nie jadłam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Smakuje fantastycznie - polecam! :)

      Usuń
  2. Pychota!! Uwielbiam ciasta Nigelli! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem udalo sie wspaniale. Ja ciasta Nigelli wlasnie poznaje, ale poniewaz to wyszlo pyszne, takze zamierzam wyprobowac kolejne, a ze Nigella jest leniwa i lubi prostote, to na szczescie jej ciasta nie sa skomplikowane i mam nadzieje ze beda sie udawaly :)

      Usuń
  3. Mmm, wygląda niesamowicie kusząco, ma cudownie głęboki kolor :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger