Printfriendly

Sałatka z pieczonej brukselki i dyni z żurawiną

Wege piątek


Nie wiem jak u Was, ale u mnie rozpoczął się sezon na brukselkę, który potrwa aż do Świąt Bożego Narodzenia, dlatego też postanowiłam przygotować coś z tego niedocenionego warzywa. Wiem, że brukselka to dość kontrowersyjne warzywo, są tacy którzy jej nie cierpią, ja jednak zaliczam się do drugiej grupy - bardzo lubię te miniaturowe kapustki. Z czasów dzieciństwa pamiętam ją jedynie z zupy warzywnej z mrożonki. Mnie jednak te zupy smakowały, a brukselkę wyławiałam ze wszystkich talerzy, w przeciwieństwie do ziemniaków, które skrzętnie omijałam i zostawiałam na talerzu (do tej pory nie przepadam za ziemniakami gotowanymi w zupie). W związku z moją sympatią do brukselki w najbliższym czasie możecie spodziewać się kolejnych przepisów z tym warzywem w roli głównej, a tymczasem zapraszam na pyszną sałatkę z pieczoną brukselką, dynią i żurawiną. Sałatka jest fantastyczna i polecam wszystkim, nawet tym, którzy nie przepadają za brukselką, być może dzięki takiemu podaniu ją polubicie;) 

brukselka, jak przyrządzać brukselkę, jak podawać brukselkę, brukselka pieczona,

Składniki
  • 500g brukselki
  • pół niedużej dyni
  • 4 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
  • płatki chili (opcjonalnie)
  • duża garść suszonej żurawiny
Sos winegret:
  • 2 łyżeczki musztardy Dijon
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżka octu ryżowego lub soku z cytryny
  • sól, pieprz


brukselka, jak przyrządzać brukselkę, jak podawać brukselkę, brukselka pieczona,


Przygotowanie:


Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Brukselkę obrać, oczyścić i pokroić wzdłuż na pół. Dynię obrać, pozbawić pestek i pokroić w niewielką kostkę. Warzywa, wraz z czosnkiem wysypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Polać oliwą, posypać solą i pieprzem oraz płatkami chili, jeśli używacie. Wszystko dokładnie wymieszać, aby warzywa równomiernie pokryły się oliwą i przyprawami. Piec przez około 45 minut lub do czasu aż warzywa będą miękkie. W czasie pieczenia zamieszać je raz lub dwa, aby równomiernie się upiekły. Pod koniec pieczenia dodać suszoną żurawinę. 
W międzyczasie przygotować sos winegret - w niewielkiej miseczce wymieszać musztardę z octem ryżowym (lub cytryną), powoli dodawać oliwę ciągle mieszając, aż składniki się połączą tworząc gładki, jednolity sos. Doprawić solą i pieprzem. 
Warzywa przełożyć do dużej miski, polać sosem i delikatnie wymieszać. Podawać gorące, letnie lub na zimno wg uznania.


brukselka, jak przyrządzać brukselkę, jak podawać brukselkę, brukselka pieczona,

Smacznego!

Wegetariański obiad V Grzyby i warzywa jesienne. 2015

3 komentarze:

  1. do tego tylko jakaś kasza i wspaniały obiad gotowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za brukselką przepadam, za dynią i żurawiną również, więc taką sałatkę zjadłabym z rozkoszą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger