Printfriendly

Bułeczki z pieczarkami

Ten tydzień minął pod znakiem pieczarki, a to wszystko dzięki akcji kulinarnej "Pieczarkowy Tydzień" zorganizowanej przez Mopsika. W ciągu tych kilku dni udało mi się przygotować pięć pieczarkowych przepisów oraz dzisiejsze bułeczki z pieczarkami


Bułeczki z pieczarkami

W poniedziałek zaproponowałam tradycyjną zapiekankę pieczarkową - wspomnienie z dzieciństwa nie tylko moje, ale z pewnością wielu innych osób. Takie zapiekanki były najczęściej serwowane w przydworcowych budkach z hamburgerami, najlepszą tego typu zapiekankę jadłam kiedyś dawno temu na dworcu kolejowym w Kutnie, jednak muszę przyznać, że taka domowa jest o wiele lepsza;) 
We wtorek przygotowałam tradycyjne danie kuchni włoskiej - risotto z pieczarkami. Pyszne, delikatne i kremowe danie z ryżu jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu i z pewnością każdemu zasmakuje.
W czwartek postanowiłam zaszaleć i przygotować coś oryginalnego - pieczarki faszerowane mięsem krabowym z dodatkiem bekonu i chilli. Danie okazało się bardzo ciekawe w smaku i gorąco je każdemu polecam.
W piątek ponownie postanowiłam odkopać smaki dzieciństwa i przygotowałam pastę pieczarkową ze szczypiorkiem, którą moja mama zawsze przygotowywała na święta i inne uroczyste okazje. Pasta świetnie pasuje do kanapek z wędliną. 
Wczoraj zupełnie zmieniłam kierunek i przygotowałam indyjskie curry z pieczarek i zielonego groszku. Uwielbiam kuchnię indyjską i tamtejsze bardzo aromatyczne potrawy. Danie jest bardzo smaczne i sycące i idealnie nadaje się jako danie wegetariańskie. 
Dziś natomiast polecam bułeczki z pieczarkami.

Jeżeli podobały się Wam te przepisy i lubicie pieczarki to zapraszam po więcej przepisów z pieczarkami

Przepis na te bułeczki zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki.

Bułeczki z pieczarkami

Składniki

Na bułki:
  • 500g mąki pszennej
  • 125ml mleka
  • 125ml wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
  • 12g suchych drożdży
Dodatkowo:
  • 1 jajko roztrzepane do posmarowania bułek
Bułeczki z pieczarkami

Na farsz:
  • 500g pieczarek
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól i pieprz
  • duża szczypta słodkiej i ostrej papryki
  • masło do smażenia

Bułeczki z pieczarkami

Przygotowanie

Przygotowanie ciasta:


Mąkę przesiać do miski i wymieszać z drożdżami suszonymi i solą. Dodać letnią wodę i mleko i jajko - wyrobić aż składniki się skleją. Dodać oliwę i ugniatać ciasto do czasu aż będzie gładkie i elastyczne. Uformować kulę i odłożyć do miski wysmarowanej oliwą i odstawić w ciepłe miejsce aby podwoiło swoją objętość (około 2 godzin). 

Przygotowanie farszu:

Masło roztopić na głębokiej patelni, przesmażyć na nim posiekaną w drobną kostkę cebulę i czosnek wyciśnięty przez praskę. Dodać pokrojone w plasterki pieczarki i przesmażyć aż będą miękkie a woda odparuje. Przestudzić.

Przygotowanie bułeczek:

Ciasto podzielić na 16 części, każdą część uformować w kulkę, rozgnieść dłonią po czym lekko rozwałkować na niewielkie koło. Ciasto położyć na dłoni, nakładać farsz, złożyć na pół i zlepić jak pierogi. Następnie układać bułeczki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lepieniem do spodu. Zachować odstępy. Przykryć ściereczką i zostawić na 30 minut, aby urosły.

Piekarnik nagrzać do 180-190 stopni. Bułki posmarować roztrzepanym jajkiem i piec przez 30 minut lub do czasu aż będą rumiane. Podawać na ciepło lub na zimno. 

Bułeczki z pieczarkami


Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Marzą mi się takie buły. Świetny (taki nieco łódzki) akcent na zakończenie akcji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Choc sa dosc czasochlonne ;) I dziekuje za akcje - jak pewnie zauwazylas bardzo ja lubie ;)

      Usuń
  2. dawno takich nie jadłam,,,aż narobiłaś mi ochoty na te bułeczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczarki na maśle klasyka:) i te bulki pewnie smaczne, mam smaka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować - są idelne do zabrania na wynos ;)

      Usuń
  4. Jakie śliczne, rumiane bułeczki. Idealne na piknik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! O tak na piknik beda nawadaly sie idealnie! :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger