Printfriendly

Spaghetti alla puttanesca

Dziś na blogach królują makarony, a to dlatego że dziś przypada Światowy Dzień Makaronu. My także nie pozostaliśmy obojętni wobec tego jakże ważnego dnia i każda z nas, w ramach kolejnej akcji wspólnego gotowania, przygotowała wyjątkowe danie z makaronem w roli głównej ;) Panna Malwinna, DobromiłaMaggieMirabelkaPelaShinjuSiaśka i Kasia.


Początkowo miałam w planie przygotowanie makaronu z dynią, ale szukając jakiegoś fajnego dania na makaron z dynią, natknęłam się na przepis na sphagetti alla puttanesca i od razu poczułam ślinotok. Jest to moim zdaniem kwintesencja kuchni włoskiej, są bowiem w tym daniu wszystkie składniki, które kojarzą mi się z Włochami, czyli oliwki, kapary, czosnek i pomidory oraz oczywiście makaron spaghetti. Nie mam pojęcia jak to się stało, że do tej pory nie znałam tego naprawdę fantastycznego dania! Gorąco polecam wszystkim fanom kuchni włoskiej, makaronów, oliwek... polecam wszystkim, gdyż danie jest przepyszne!


Spaghetti alla puttanesca, włoski makaron z oliwkami,

Składniki:
  • 2 średnie cebule
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 0,5 łyżłatków chili
  • 2 puszki pomidorów (w oryginalnym przepisie 6 dojrzałych świeżych)
  • 4 łyżki kaparów
  • 8 filecików anchovy
  • 150g czarnych oliwek
  • 2 duże szczypty pietruszki (użyłam suszonej, ale lepsza będzie świeża)
  • 350g makaronu spaghetti
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia
Przygotowanie:

Makaron ugotować al dente. Odcedzić.
W rondlu rozgrzać oliwę, dodać drobno pokrojoną cebulę i wyciśnięty przez praskęczosnek, smażyć aż cebula zmięknie. Dodać płatki chili, anchovy, kapary i pomidory. Dusić na małym ogniu przez 10-15 minut, lub do czasu aż sos zgęstnieje. Dodać oliwki poprzekrawane na pół i posiekaną pietruszkę. Wszystko dokładnie wymieszać. Połączyć z makaronem, wymieszać i natychmiast podawać.


Spaghetti alla puttanesca, włoski makaron z oliwkami,

Smacznego!

  

6 komentarzy:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger