Printfriendly

Amerykańskie naleśniki z bekonem i syropem klonowym



Ach i znów nie było mnie przez tydzień, ale byłam naprawdę zajęta ponieważ postanowiłam zaangażować mój drugi blog Chodzę i Zwiedzam do blogowego wyzwania - 5 dni do lepszego bloga organizowanego przez Ulę z bloga SenMai. Zabawa polegała na codziennym publikowaniu postów na przygotowane przez organizatorkę tematy. Muszę przyznać, że takie pisanie i przygotowanie postów zajmuje mnóstwo czasu, w związku z czym nie było go już na pichcenie, siedzenie w kuchni i pisanie tutaj. Przez ostatni tydzień ani razu nie zawitałam do kuchni, a na dodatek do późna siedziałam w pracy. Mam jednak nadzieję, że ten tydzień będzie już bardziej unormowany i przepisy będą pojawiały się regularnie tak jak to obiecywałam;) 
Dziś zapraszam na śniadanie w amerykańskim stylu, czyli placuszki z bekonem i syropem klonowym. Przepis na te naleśniki (a właściwie pancakes) podpatrzyłam w ostatniej edycji Celebrity Master Chef UK i stwierdziłam, że koniecznie muszę je wypróbować. Zawsze chciałam zrobić takie okrągłe, puszyste placuszki, ale nigdy się nie składało.  Ostatnio znalazłam w tutejszym sklepie maślankę, która jest tu sprzedawana w takich małych kubeczkach jak śmietana, a jest niezbędnym składnikiem ciasta na placuszki. Weekend to idealny czas na smażenie placuszków i celebrowanie śniadania.

Amerykańskie naleśniki z bekonem i syropem klonowym

Amerykańskie naleśniki z bekonem i syropem klonowym
Składniki:
  • 350g mąki
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki cukru
  • 200ml maślanki
  • 400ml mleka
  • 2 jajka
  • 100g masła
  • kilka plastrów bekonu
  • syrop klonowy (ewentualnie miód)
Amerykańskie naleśniki z bekonem i syropem klonowym

Przygotowanie:

W dużej misce wymieszać suche składniki: mąkę, sodę oczyszczoną, sól i cukier.
W drugiej misce wymieszać składniki płynne: mleko, maślankę, jajka i rozpuszczone masło. 
Wlać mokre składniki do suchych i dokładnie wymieszać. 
Bekon posmarować syropem klonowym lub miodem i grillować (ja robię to pod górną grzałką piekarnika), gdy po jednej stronie bekon będzie ładnie przypieczony, przełożyć go na drugą stronę, posmarować syropem i grillować do osiągnięcia pożądanego stopnia przypieczenia.
Na dużej patelni roztopić masło, nalewać niewielkie porcje ciasta, formując placuszki, smażyć do czasu gdy na wierzchu pojawią się pęcherzyki, delikatnie przewrócić naleśniki i smażyć aż będą rumiane. Układać na stosik. Podawać z upieczonym bekonem, dodatkowo polane syropem klonowym. 

Amerykańskie naleśniki z bekonem i syropem klonowym

Amerykańskie naleśniki z bekonem i syropem klonowym

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. o takie połaczenie mójemu mężowi by smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujące połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio kupiłyśmy syrop klonowy, także będzie jak znalazł do placuszków :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger