Printfriendly

Jajecznica po turecku - menemen

Na sobotnie śniadanie chciałabym Wam dziś zaproponować turecką jajecznicę, czyli menemen. Jest to aromatyczna jajecznica z dodatkiem cebuli, papryki i pomidorów. Do tego podaje się jogurt z sumakiem, który rewelacyjnie pasuje do jajek. Początkowo byłam nieco zaskoczona takim połączeniem, ale okazało się na prawdę rewelacyjnie. Jajecznica z takimi dodatkami jest idealna na tę porę roku, gdy papryka i pomidory są świeże, pachnące i tanie. Polecam!


Jajecznica po turecku


Składniki

Jajecznica
  • 6 jajek
  • 1 łyżeczka nasion kopru włoskiego
  • 0,5 łyżeczki kminu rzymskiego
  • 0, 25 łyżeczki gorczycy
  • 0,5 łyżeczki płatków chilli
  • kawałeczek startego imbiru
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 kolorowe papryki
  • 4 średnie pomidory
  • sól, pieprz
Jogurt
  • 25ml oliwy extra virgin
  • 0,5 łyżeczki sumaku
  • 0,5 łyżeczki czosnku wyciśniętego przez praskę
  • 100-125g jogurtu greckiego
  • sok z cytryny

Jajecznica po turecku

Przygotowanie


Na patelni z grubym dnem rozgrzać oliwę i przesmażyć na niej przyprawy: koper włoski, kmin, gorczyce i płatki chilli, smażyć przez kilka minut aż zacznie wydobywać się aromat, ale uważać aby ich nie przypalić. Następnie dodać starty na tarce imbir, czosnek wyciśnięty przez praskę oraz pokrojoną w drobną kosteczkę cebulę. Dokładnie wymieszać, aby warzywa połączyły się z przyprawami i smażyć na niewielkim ogniu do czasu aż cebula się zeszkli. Dodać pokrojone w kostkę pomidory i paprykę. Całość dusić do czasu aż papryka zmięknie, a sos zgęstnieje, jeżeli jest zbyt suchy, dodać niewielką ilość wody. 

W międzyczasie przygotować sos jogurtowy - w niewielkiej miseczce dokładnie wymieszać wszystkie składniki, doprawić do smaku sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

Gdy papryka będzie miękka wbić jajka, delikatnie wymieszać i smażyć do czasu uzyskania pożądanej konsystencji (są osoby które wolą jajecznicę luźną, inni natomiast wolą suchą). Podawać natychmiast przybrane pietruszką i sosem jogurtowym z sumakiem. 

Jajecznica po turecku

Jajecznica po turecku

Smacznego!


Kuchnia Bliskiego Wschodu 2015 Turcja od kuchni Warzywa psiankowate 2015

9 komentarzy:

  1. Jaka pyszna jajecznica :) a ten jogurt z sumakiem mnie zaintrygował, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurt jest super, a do jajecznicy wręcz fantastyczny! Gorąco polecam! :)

      Usuń
  2. Mniam, pychota :D Narobiłaś mi smaka! Takiej jajecznicy jeszcze nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie musisz wypróbować, bo ta jajecznica jest pyszna! :)

      Usuń
  3. Jestem konserwatywna, jeśli chodzi o jajecznicę. Nie uznaję nawet szynki/bekonu ani pomidorów. Jedyne akceptowalne dodatki to szczypiorek i oczywiście sól. Jajecznica musi być półpłynna, glutowata. I wtedy szybko nałożyć ją na kanapki z masłem i mmmmm.

    Zapraszam do zajrzenia na mojego bloga ze słodkościami: www.livingonmyown.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z jajecznicą bardzo lubię eksperymentować, często dodaję do niej jakąś wędlinę (bekon, szynkę, kiełbasę, kabanosy), jadłam też taką z ananasem, fetą, czy indyjskimi przyprawami. Polecam wypróbować! Nigdy natomiast nie jadłam jajecznicy na kanapce! ;)

      Usuń
  4. A ja chętnie eksperymentuję w kuchni i taką jajecznicę chętnie zrobię u siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię eksperymentować z jajecznicą, a tę szczególnie polecam ;) Jest pyszna ;)

      Usuń
  5. O tak! Uwielbiam jajecznicę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger