Printfriendly

Hummus z jagnięciną


hummus z jagnięciną

Hummus to najbardziej charakterystyczna potrawa kuchni libańskiej. Często wchodzi w skład mezze, czyli różnego rodzaju niewielkich przekąsek. Hummus może być podawany w wersji podstawowej lub z wieloma różnymi dodatkami. Ja dziś postanowiłam zaproponować Wam przepis na hummus z jagnięciną. Jest to bardzo smaczna przekąska i idealnie smakuje z libańskim chlebkiem typu flatbread. Gorąco polecam!

hummus przepis


Hummus z jagnięciną


Składniki: 


Na hummus:


  • puszka ciecierzycy (400g)
  • 2 łyżki tahiny
  • sok z 1 cytryny
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól

Na jagnięcinę:



Do przybrania:


  • ziarenka granatu
  • orzeszki pinii
  • natka pietruszki

Przygotowanie: 


Przygotowanie hummusu:


Ciecierzycę odsączyć i opłukać. Przełożyć do miksera, dodać 2 łyżki tahiny, sok z cytryny, czosnek wyciśnięty przez praskę i sól. Wszystko dokładnie zmiksować na gładką masę. W razie potrzeby doprawić do smaku solą i/lub cytryną lub odrobiną wody jeżeli hummus jest zbyt gęsty. 

Przygotowanie jagnięciny:


Na małej patelni rozgrzać łyżkę oliwy i przesmażyć na niej cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Gdy cebula się zeszkli dodać do niej ząbek czosnku wyciśnięty przez praskę, wymieszać i smażyć przez chwilę. Dodać mieloną jagnięcinę i dokładnie wymieszać ją z cebulą, rozdrabniając drewnianą łyżką. Dodać libańską mieszankę 7 przypraw oraz sól i pieprz, po czym ponownie dokładnie wymieszać. Smażyć przez kilka minut do czasu aż mięso będzie rumiane, mieszać od czasu do czasu.

Przygotowanie dania:


Hummus przełożyć na talerz lub niezbyt głęboką miseczkę, w środku zrobić niewielkie zagłębienie i nałożyć przesmażoną jagnięcinę. Hummus z jagnięciną przybrać pestkami granatu, posiekaną natkę pietruszki i uprażonymi orzeszkami pinii. natychmiast podawać z arabskim chlebkiem. 

hummus jak zrobić

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Jakim sposobem Twój hummus jest taki gładki? Ja zazwyczaj obieram ciecierzycę z łupinek ale to trwa tyle czasu, że wole się nie fatygować kiedy robię hummus ale muszę przyznać, że Teoj wyglada mega gładko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie wyszedł gładki ;) Używam gotowej ciecierzycy z puszki lub słoika, nie gotuje, bo uważam że to marnowanie czasu ;) Czemu mój hummus wyszedł gładki, hmm nie wiem, po prostu może długo go miksuję? Może to kwestia miksera? Teraz mam taki z dwoma ostrzami i na prawdę nieźle sobie radzi ;) Do miksowania można też dodać 1-2 kostki lodu wtedy robi się gładki, ja nie dodałam, bo nie mam zamrażalnika, a co za tym idzie lodu ;) Nad czym ubolewam, bo czasami brakuje mi go do drinków ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger