Printfriendly

Ravioli z mięsem krabowym

Dziś, w związku z kolejnym wyzwaniem wspólnego gotowania, a wierzcie mi - dla mnie było to prawdziwe wyzwanie, postanowiliśmy przygotować jedne z najpopularniejszych włoskich pierożków - ravioli. Ja zdecydowałam się na przygotowanie ravioli z mięsem krabowym.
Razem ze mną ravioli postanowili zrobić: SiankoMaggieMirabelka, Bartoldzik, Wojtek.

Przeglądając przepisy i zdjęcia pokazujące jak przygotować ravioli, wydawało mi się to dość proste i niezbyt skomplikowane. Niestety okazało się, jak to zwykle bywa, że owszem na obrazku wszystko wygląda bardzo ładnie, łatwo i prosto, w rzeczywistości jest to o wiele bardziej skomplikowane, wymaga sporo czasu, dużo siły i mnóstwa cierpliwości. W zagniecenie ciasta, a następnie jego rozwałkowanie trzeba włożyć sporo siły - ręce bolą mnie jeszcze dziś. Natomiast wycięcie prostych płatów ciasta, a z nich równych kwadracików graniczy z niemożliwością. Dlatego tez, jak możecie zobaczyć na zdjęciach, u mnie każdy pierożek jest innej wielkości i kształtu;) 

Jestem natomiast bardzo zadowolona z farszu, który przygotowałam z mięsa krabowego, ricotty, koperku i sporej ilości przypraw, dzięki czemu był bardzo aromatyczny i dość ostry - jednym słowem - pyszny!

Ravioli z mięsem krabowym
Skladniki:


Ciasto:
  • 300g maki pszennej
  • 3 jajka (rozkłócone w miseczce)
  • łyżeczka soli
Farsz:
  • 1 puszka mięsa krabowego (120g) (muszę przyznać, ze w Polsce miałam problem z jego kupnem, ale jeżeli wiecie gdzie można dostać, to proszę o informacje - dziękuje:) )
  • 180-200g ricotty
  • sok z polowy cytryny
  • niewielki pęczek koperku
  • szczypta płatków chili
  • 0,25 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • szczypta pieprzu kajeńskiego
  • sol, pieprz
Przygotowanie:

Ciasta:

Make wysypać na stolnice i wymieszać z sola, zrobić zagłębienie i wlać jajka, zagnieść je z mąką i dokładnie ugniatać przez około 5 minut, aż ciasto będzie jednolicie gładkie. Zawinąć w folie i odłożyć do lodówki na 15-30 minut.

Farszu:

Mięso krabowe dobrze odsączyć i przełożyć do miski, dodać ricottę, płatki chilli, słodką paprykę, pieprz kajeński, drobno posiekany koperek, sok z cytryny sol i pieprz do smaku. Wszystko dokładnie wymieszać na jednolitą masę.

Ravioli:

Stolnicę delikatnie poprószyć mąką, ciasto podzielić na mniejsze części i rozwałkować na bardzo cienki placek. Kolkiem do wycinania faworków wyciąć pasy ciasta, na jednym ułożyć farsz, brzegi delikatnie posmarować niewielką ilością wody, przykryć drugim pasem ciasta, lekko przyciskając, aby ciasto się zlepiło, kółkiem poprzecinać pas ciasta, tak aby uformować kwadratowe pierożki.

Pierożki wrzucać do gotującej się wody i gotować kilka minut, aż wypłyną na powierzchnie.
Natychmiast podawać polane roztopionym masłem i posypane koperkiem.


Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Ravioli mhhyy pycha:D Zapraszam cie na mój nowy blog na szczypta-soli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają,a mięso krabowe rzeczywiście trudno dostać :( Ale przez Twój wpis mam ochotę sama się z tym pobawić w wolnej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, idealna zabawa na dlugie jesienne wieczory ;)

      Usuń
  3. Ale żeście się z Maggie dopasowały tymi pierożkami z krabem i ricottą :) U mnie też pewnie każdy byłby inny. Pamiętam jak na poprzednią Wigilię robiłam swoje pierwsze uszka - każde wyjątkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, przepisy bardzo podobne ;) Ale naprawde nie umawialysmy sie ;) Lepienie pierogow to jednak wyzsza szkola jazdy, trzeba miec duzo talentu, cierpliwosci i zdolnosci plastycznych ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Polecam! Trzeba sie naprawcowac, ale sa tego warte ;)

      Usuń
  5. Ale chętnie bym spróbowała tego krabowego nadzienia, musiał być pyszne :) Szczerze mówiąc dopóki nie dostałam w prezencie maszynki do makaronu, wszelkie tego typu potrawy omijałam wielkim łukiem ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mieso krabowe polecam! U mnie sprzedawane jest w takich samych puszeczkach jak tunczyk. Mam nadzieje ze sw. Mikolaj sie nade mna zlituje i przyniesie mi maszynke pod choinke ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger