Printfriendly

Makaron z suszonymi pomidorami i oliwkami



Wczoraj wróciłam dość późno do domu i chciałam przygotować na szybko coś do jedzenia. Chwilę się zastanawiałam, zajrzałam do szafki i wybór padł na makaron z suszonymi pomidorami i oliwkami. Mając w pamięci pyszny makaron z poprzedniego dnia dodałam do niego także anchovy i kapary, ponieważ wszystko to dobrze współgra z pomidorami. I tak w bardzo krótkim czasie powstał smaczny i sycący obiad. Polecam! 


danie z makaronu, makaron z suszonymi pomidorami,

Składniki
  • 250g ulubionego makaronu
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1-2 szalotki
  • 2 fileciki anchovy
  • 1 papryczka chili
  • 1 łyżka kaparów
  • słoiczek suszonych pomidorów w oliwie
  • kilka garści zielonych oliwek bez pestek
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz

makaron z oliwkami, danie z makaronu

Przygotowanie


Makaron ugotować al dente.
Na patelni rozgrzać nieco oliwy z suszonych pomidorów, przesmażyć na niej wyciśnięty przez praskę czosnek, drobno posiekaną szalotkę, anchovy, pokrojoną w plasterki papryczkę chili i kapary. Smażyć na niewielkim ogniu, ciągle mieszając, aby czosnek się nie przypalił. Dodać pokrojone suszone pomidory oraz oliwki przekrojone na pół. Wszystko dokładnie wymieszać i chwilę przesmażyć. Dodać ugotowany makaron, wymieszać, aby składniki połączyły się z makaronem, w razie potrzeby podlać niewielką ilością wody od gotowania makaronu. Doprawić do smaku solą i pieprzem oraz sokiem z cytryny. Natychmiast podawać.


makaron z suszonymi pomidorami i oliwkami, danie z makaronu, szybkie danie z makaronu,

Smacznego!

Wegetariański obiad V

1 komentarz:

  1. Też często robię podobny makaron, bo składniki mam zawsze w szafce kuchennej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger