Printfriendly

Kurczak w kremowym sosie z suszonych pomidorów

Zainspirowała mnie nazwa tej potrawy, którą zobaczyłam na jakimś blogu, nie skorzystałam jednak z tamtego przepisu, gdyż wydawał mi się mało ciekawy, a potrawa na zdjęciach wyglądała niezbyt zachęcająco. Postanowiłam spróbować przygotować taką potrawę według łasnego uznania.


  • 2 piersi z kurczaka
  • słoiczek suszonych pomidorów w oliwie (200g)
  • 2 małe czerwone cebulki
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 200ml bulionu warzywnego
  • 2 czubate łyżki serka Philadelphia
  • zioła: bazylia i oregano
  • sól, pieprz
  • dodatkowo, aby danie było ostrzejsze dodałam łyżeczkę siekanego chili w oliwie tzw. "lazy chilli"
  • dodatkowo dodałam łyżeczkę zielonego pesto, gdyż bardzo dobrze komponuje się z pomidorami
  • makaron np. świderki lub ryż

Cebulę drobno pokroić i przesmażyć na oliwie z pomidorów.
Pomidory zmiksować z czosnkiem i ziołami, dodać do smażącej się cebuli i smażyć, stopniowo dolewając bulionu, jednak nie za dużo, aby masa nie zrobiła się zbyt rzadka. 
Po kilku minutach dodać pokrojonego w drobną kostkę kurczaka. Jeżeli masa jest zbyt sucha dolewać bulionu. Gdy kurczak się usmaży dodajemy Philadelphię, mieszamy aż serek się rozpuści i będzie równomiernie rozprowadzony i ponownie jeżeli sos jest zbyt gęsty dolewamy bulionu. Gęstość sosu zależy od naszych upodobań. Ja podałam go dziś z kluseczkami, dlatego nie chciałam, aby był zbyt rzadki, jednak jeżeli ktoś ma ochotę zjeść to danie z ryżem to uważam że sos powinien być nieco rzadszy.







Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger