Printfriendly

Risotto z bobem i zielonym groszkiem

Nasze wspólne gotowanie wzięło sobie na celownik bób. Znałam to warzywo z Polski, moja mama go uwielbia, ale je go zwyczajnie tylko ugotowanego i potem skubie przez całe popołudnie;) A jego jedzenie jest wręcz uzależniające. Początkowo myślałam, że tu na Wyspach nie można go dostać, ale po głębszym zbadaniu sprawy okazało się, że jest dostępny - w wielkich strąkach. Także zanim zabrałam się do gotowania, musiałam wyłuskać bób;) 
Zastanawiałam się nad różnymi daniami z wykorzystaniem bobu, ale ostatecznie postanowiłam przygotować risotto z bobem i zielonym groszkiem. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, ponieważ wyszło ono naprawdę pyszne! Gorąco polecam:) 
Razem ze mną bób we włoskim wydaniu przygotowali PannaMalwinna, Bartoldzik, Mirabelka, Mopsik, Maggie.


risotto z bobem, bób, pomysły na bób,


Składniki:
  • 100g masła
  • 2 średnie cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 200g ryżu do risotto
  • 100ml białego wina
  • 800ml bulionu warzywnego
  • 50g startego parmezanu
  • 200g bobu
  • 200g zielonego groszku
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Rozgrzać rondel i roztopić w nim połowę masła. Cebulę drobniutko posiekać i smażyć aż się zeszkli. Wsypać ryż, dokładnie wymieszać, aż ryż pokryje się tłuszczem. Wlać wino, zamieszać, przesmażyć i pozwolić żeby wyparowało. Następnie stopniowo dodawać bulion małymi porcjami, dopiero gdy jedna się wchłonie, wlewać następną. Czynność tę powtarzać do momentu aż ryż będzie miękki. Szczegółowy opis przygotowania prawdziwego, włoskiego risotto, możecie znaleźć we wpisie Risotto z suszonymi grzybami.
W międzyczasie ugotować bób i gro
szek. Warzywa wrzucić do wrzącej wody i gotować przez 2-3 minuty. Odcedzić.
Gdy ryż będzie gotowy wyłączyć gaz, dodać bób, groszek, pozostałą część masła i starty parmezan,  doprawić do smaku solą i pieprzem, wszytko dokładnie lecz delikatnie wymieszać.
Natychmiast podawać.

risotto z bobem, bób, pomysły na bób,

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. To musiał być pyszny obiadek. Pięknie wygląda takie zielone risotto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak moze bardziej wiosennie, ale bylo pyszne ;)

      Usuń
  3. Risotto z bobem jest świetne, robię co roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mowiac szczerze robilam takie po raz pierwszy, ale z pewnoscia wejdzie do mojego menu, bo byla naprawde rewelacyjne :)

      Usuń
  4. Jakie zielone! Az milo popatrzec, a jeszcze milej byloby zjesc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglada bardzo ladnie prawda? :) Bylo bardzo smaczne. Goraco polecam;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger