Printfriendly

Glazurowana wieprzowina

Już od dość dawna nie przygotowywałam żadnej chińskiej potrawy. I mówiąc szczerze nieco się za nimi stęskniłam. Pomijając fakt, że dania tej kuchni są bardzo smaczne, to na dodatek stosunkowo łatwe i szybkie w przygotowaniu, w związku z czym można je przyrządzić po powrocie z pracy, nie spędzając całego wieczoru w kuchni. Ponadto ostatnio kupiłam ciekawą książkę ("Mighty Spice"), z której to pochodzi przepis na dzisiejszą glazurowana wieprzowinę, z moimi modyfikacjami. (Podejrzewam, że na blogu pojawi się kilka przepisów z tej książki, ponieważ po tym jak ją przejrzałam, wypatrzyłam kilka bardzo interesujących potraw). W oryginalnym przepisie użyto tłustszych części mięsa wieprzowego (brzucha), ja jednak wykorzystałam schab, myślę jednak, że najlepiej sprawdziłaby się karkówka. 
Gorąco polecam przygotowanie tego dania, jest ono rewelacyjne, lekko ostre, nieco słodkie, i bardzo aromatyczne! 


Glazurowana wieprzowina

Składniki:
  • 1 duża papryczka chili pokrojona w cienkie plasterki
  • 2 gwiazdki anyżu
  • 500g wieprzowiny
  • 2,5 świeżego startego korzenia imbiru
  • 0.5 łyżeczki soli
  • 1 łyżka octu ryżowego
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • oliwa do smażenia
Przygotowanie:

W woku lub głębokim rondlu rozgrzać oliwę, przesmażyć na niej papryczkę chili i gwiazdki anyżu, przez około minutę. Dodać mięso, imbir i sól, smażyć przez kilka minut aż wieprzowina zacznie zmieniać kolor, w razie potrzeby można podlać niewielką ilością wody. Mięso przełożyć z woka na talerz.
Przygotować sos - w niewielkim naczyniu dokładnie wymieszać ocet ryżowy, cukier, sos sojowy z łyżką wody. Wlać do rozgrzanego woka po smażeniu mięsa, gotować, ciągle mieszając przez 5 minut, lub do czasu aż zgęstnieje.
Przełożyć mięso z powrotem do woka i smażyć mieszając przez kilka minut, aż całkowicie się usmaży, pokryje dokładnie sosem, a ten będzie całkiem gęsty.
Podawać natychmiast. Idealnie smakuje z makaronem ryżowym. 

Glazurowana wieprzowina

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger