Printfriendly

Chłodnik

Dziś, we wspólnym gotowaniu, postanowiłyśmy, ja, Wiera, Mirabelka, Panna Malwinna, Lejdi, Dobromila, Maggie i Pela, podzielić się przepisami na dania dla ochłody, a właśnie chłodnik wydaje się być i dealnym daniem na upalne dni.
Muszę przyznać, że u mnie w domu pojawiał się bardzo rzadko, albo wcale o ile mnie pamięć nie myli. W sumie nie wiem czemu, bo przecież jest to pyszna, bardzo orzeźwiająca zupa i na dodatek ma fantastyczny kolor!
Gorąco..., a raczej chłodno polecam na te pełne słońca dni;) 


botwinka, chłodnik, zupa na lato, zupa na gorące dni,


 Składniki:
  • 1 litr maślanki
  • pęczek świeżej botwinki
  • pęczek rzodkiewki
  • pęczek dymki
  • zielony ogórek
  • 2 łyżki koperku
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • sól, pieprz

botwinka, chłodnik, zupa na lato, zupa na gorące dni,

Przygotowanie:

Botwinkę dokładnie umyć i pokroić w drobną kostkę. Wrzucić do garnka, zalać wodą i gotować aż buraczki będą miękkie. Odcedzić i zostawić do ostygnięcia.
Ogórka pokroić w drobną kostkę, dymkę i rzodkiewkę w plasterki, dodać do nich botwinkę, zalać maślanką, dodać koperek i dokładnie wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. Wstawić do lodówki aż się dobrze schłodzi. Podawać z ugotowanym na twardo jajkiem i odrobiną zieleniny - u mnie rzeżucha;)

botwinka, chłodnik, zupa na lato, zupa na gorące dni,

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Nie lubię chłodnika, ale ten twój ma rzeczywiście piękny kolor i wygląda całkiem apetycznie :-)
    Wzruszyła mnie etykieta "banalne". Jest cudowna! Chyba też sobie taką stworzę u siebie. Ale z drugiej strony musiałabym bardzo dużo postów tak oznaczyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w takim razie kolor cie skusi;) A co do etykiety, to nadal pracuje nad oznaczeniem postów i muszę przyznać, że jest to bardzo pracochłonne;)

      Usuń
  2. U mnie pojawiał się często, bo babcia robiła najlepszy chłodnik na świecie.
    W dodatku w domu były tylko 4 kobiety, więc taki kolor był pożądany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja takiego chlodnika nie jadlam cale wieki... Wyglada wspaniale!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger