Printfriendly

Kapusta zasmażana z boczkiem


kapusta zasmażana

Jak wspominałam we wstępie do mojej akcji kulinarnej - kuchnia szkocka to kuchnia bardzo prosta, czasami wręcz banalna, zarówno jeżeli chodzi o składniki, jak i przygotowanie potraw. Nie ma w niej wyszukanych składników czy przypraw. Myślę, że pod niektórymi względami jest podobna do tradycyjnej, prostej kuchni polskiej. Przykładem takiego dania jest potrawa, którą dziś przygotowałam, a mianowicie kapusta zasmażana z boczkiem. Czyż nie znacie takiego dania z kuchni waszych babć czy mam? Z pewnością tak! Danie jest niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu, potrzeba do niego jedynie kapusty (dowolny rodzaj) oraz wędzonego boczku, który nadaje potrawom z kapusty wyjątkowego smaku. Polecam to danie jako idealny dodatek do wszelkiego rodzaju mięs. 


kapusta z boczkiem

 Kapusta zasmażana z boczkiem


Składniki: 


  • 1 cebula
  • 150g wędzonego boczku
  • mała główka kapusty (500g) (może być biała, czerwona, ja użyłam włoskiej)
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia



kuchnia szkocka

Przygotowanie: 



Olej rozgrzać na patelni i przesmażyć na nim cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Gdy cebula się zeszkli dodać boczek pokrojony w kostkę i smażyć przez kilka minut do czasu aż boczek nieco się wytopi i przyrumieni.
W międzyczasie poszatkować kapustę (pomijając głąba). Kapustę dodać na patelnię, doprawić solą i pieprzem i smażyć przez okilkanaście minut, mieszając od czasu do czasu, w razie potrzeby podlać niewielką ilością wody. Gotować do czasu aż kapusta będzie miękka, ale wciąż chrupiąca. Jeżeli wolicie jednak całkiem miękką kapustę należy dusić ją jeszcze jakiś czas pod przykryciem. 
Natychmiast podawać.




Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger