Printfriendly

Kawior z pieczarek


pasta pieczarkowa
Kawior z pieczarek

Tegoroczna akcja pieczarkowa powoli zmierza ku końcowi, ale korzystając z okazji mam dla Was jeszcze jeden ciekawy przepis - kawior z pieczarek. Oczywiście ta pieczarkowa pasta nie ma nic wspólnego z kawiorem, nazwa wzięła się od ciemnego koloru i konsystencji zbliżonej do kawioru. Ja jednak miałam tak ładne, białe i jędrne pieczarki, że moja pasta nie bardzo przypomina czarny kawior, mimo tego jest bardzo smaczna i idealnie sprawdza się w roli pasty na kanapki. Gorąco polecam!  


kawior z pieczarek


Kawior z pieczarek



Składniki: 



  • 500g pieczarek
  • 2-3 większe szalotki
  • 4-5 ząbków czosnku
  • sól, pieprz
  • szczypiorek lub pietruszka do podania
  • masło i olej do smażenia



pasta z pieczarek


Jak przygotować kawior z pieczarek? 



Na patelni rozgrzać olej z masłem i przesmażyć na nim drobno pokrojoną szalotkę i czosnek wyciśnięty przez praskę. 
Gdy szalotka się zeszkli dodać obrane i z grubsza pokrojone pieczarki. Doprawić sporą ilością soli i pieprzu i smażyć do czasu aż puszczą wodę, a następnie odparują. Mieszać od czasu do czasu. Pieczarki powinny być przyrumienione i suche. Odstawić do ostygnięcia. 
Gdy pieczarki będą zimne lekko je zmiksować, ewentualnie posiekać na niezbyt gładką masę. Doprawić do smaku solą i pieprzem i ewentualnie kilkoma kroplami soku z cytryny. Podawać z ulubionym pieczywem lub tostami. 


kawior z pieczarek

Smacznego!

Pieczarkowy Tydzień 2018

4 komentarze:

  1. Prezentuje się ciekawie :) nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym daniem. koniecznie muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo proste, ale bardzo smaczne danie - po prostu pieczarkowa pasta na kanapki ;) Polecam! :)

      Usuń
  2. Takiego czegoś jeszcze nie jadłam i nie widziałam ale zrobię bo lubię takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo to bardzo fajna pasta na kanapki, krakersy, czy do grissini ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger