Printfriendly

Ziemniaki faszerowane w łupinach

ziemniaki faszerowane

Ziemniaki faszerowane w łupinach to było jedno z pierwszych dań jakie przygotowałam już jako dziecko. Pamiętam, że te pieczone ziemniaki smakowały nie tylko mnie, ale wszystkim członkom rodziny. Postanowiłam wrócić do korzeni i wprowadzić na bloga nieco wspomnień z dzieciństwa i przygotować te niezwykle proste, ale jakże smaczne ziemniaki faszerowane. Dziś przedstawiam wersje podstawową, ale w przyszłości zamierzam dodawać do nich inne składniki i z pewnością podzielę się również tymi przepisami. 
Jeżeli macie ochotę na inne faszerowane warzywa to zapraszam Was do Ani, Patrycji i Ani



ziemniaki zapiekane


Ziemniaki faszerowane w łupinach


Składniki: 


  • kilka(naście) większych ziemniaków
  • 2-3 garście żółtego sera (lub więcej wg upodobań)
  • 1 jajko (2 jeżeli używacie na prawdę dużej ilości ziemniaków)
  • 1 łyżka masła (więcej jeżeli używacie dużej ilości ziemniaków)
  • sól, pieprz
  • ostra papryka w proszku

Przygotowanie: 


Ziemniaki ułożyć na blasze do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec przez około 1,5 godziny, lub do czasu aż ziemniaki będą miękkie (zależy od wielkości).
Ziemniaki nieco ostudzić, a następnie przekroić wzdłuż na pół. Delikatnie wydrążyć środek, tak aby nie uszkodzić skórki i przełożyć do miski. Do ziemniaków dodać masło, dobrze doprawić solą i pieprzem, ugnieść. Dodać żółty ser i dokładnie wymieszać.
Skórki ziemniaków delikatnie napełnić farszem ziemniaczanym, na  równo ze skórką. Dodatek jajka sprawi, że farsz nieco urośnie. Nafaszerowane ziemniaki posypać startym żółtym serem i ostrą papryką.
Ponownie wstawić do piekarnika na około 15 minut lub do czasu aż farsz się zagrzeje, ser roztopi, a wierzch będzie rumiany. 
Podawać natychmiast jako danie główne lub dodatek do obiadu (mies, ryb).

ziemniaki faszerowane

Smacznego!

2 komentarze:

  1. O widzisz, a ja nie znam tej potrawy, chociaż jesteśmy obie z Łodzi. U mnie były po prostu pieczone w łupinach z piekarnika jako dodatek do kurczaka z rożna najczęściej. Ten przepis bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy to jest typowo łódzki przepis, po prostu pamiętam, że robiłam je jako dziecko, bo to była bardzo prosta do przygotowania rzecz;) W takim razie musisz koniecznie spróbować takich ziemniaków - tak jak wspomniałam we wpisie są idealne do jedzenia solo, lub jak dodatek do obiadu ;) Trzeba jednak trafić na dobre ziemniaki i dobry, ciągnący się ser ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger