Printfriendly

Babka ziemniaczana


Babka ziemniaczana


Babka ziemniaczana pochodzi z Białorusi, a w Polsce najbardziej popularna jest na Suwalszczyźnie i Podlasiu. O babce ziemniaczanej słyszałam wielokrotnie, ale miałam okazję spróbować jej dopiero całkiem niedawno w jakiejś knajpce. Pamiętam, że bardzo mi zasmakowała i postanowiłam zrobić ją w domu. Babka ziemniaczana jest niezwykle prosta w przygotowaniu, choć nieco czasochłonna, jest niezwykle smaczna i pożywna. Może stanowić samodzielne danie lub dodatek do obiadu (np. zastąpić tradycyjne, gotowane ziemniaki).

Babkę ziemniaczaną przygotowałam w ramach wspólnego gotowania, którego zadaniem była zapiekanka ziemniaczana. Zajrzyjcie do Malwiny i Patrycji, aby zobaczyć jaką zapiekankę z ziemniakami one przygotowały ;)




jak zrobić babkę ziemniaczaną


Babka ziemniaczana



Składniki: 


  • 1 kg ziemniaków
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę
  • 100-150 g boczku
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1 łyżeczka majeranku

zapiekanka ziemniaczana


Przygotowanie: 


Boczek i kiełbasę pokroić w drobną kostkę i przesmażyć na patelni na niewielkim ogniu, aby tłuszcz się wytopił, ale mięso za bardzo nie przysmażyło. Mięso przestudzić. 
Cebulę obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. 
Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Odcisnąć i odlać nadmiar wody. Przełożyć do dużej miski.
Do startych ziemniaków dodać startą cebulę, przesmażony boczek z kiełbasą, wbić jajko, dodać czosnek wyciśnięty przez praskę, sól, pieprz i majeranek oraz mąkę. Wszystko dokładnie wymieszać.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Masę ziemniaczaną przełożyć do foremki (najlepiej keksówka, ja użyłam małej tortownicy) i wstawić do piekarnika na środkowy poziom. Piec przez około 60 minut lub do czasu aż ziemniaki będą upieczone.
Natychmiast podawać przybrane natką pietruszki i kleksem kwaśnej śmietany. 

zapiekanka z ziemniakow

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam ziemniaczane wypieki! A najbardziej na drugi dzien kiedy odsmazam taka babke na maselku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, o tym nie pomyslalam, ale niestety nie ma czego odsmazac, bo babka zniknela w niewyjasnionych okolicznosciach ;)

      Usuń
    2. Wygląda jak pasztet :)

      Usuń
  2. Ale pyszniutko wygląda, prawdziwy tort ziemniaczany!
    Ja też, choć dopiero dzisiaj opublikowałam swój wpis na zapiekankę:
    http://czerwieniblekit.blox.pl/2019/02/Zapiekanka-ziemniaczana-z-kielbasa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki! Faktycznie wyszedł tort ziemniaczany ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger