Printfriendly

Łosoś pieczony w porach


losos w porach

Ruszam dalej w moją podróż kulinarną #w80przepisowdookolaswiata. Kolejnym przystankiem na mojej mapie jest Francja. Spróbuję przygotować kilka potraw z tej kuchni, choć jak zapewne wiecie jest to kuchnia klasyczna i trudno jest odtworzyć jej dania. Pozostanę przy prostych, domowych potrawach takich jak łosoś pieczony w porach. Nie będzie ślimaków ani żabich udek. Tych rarytasów polecam spróbować przygotowanych przez specjalistów, gdzieś we Francji ;) Ja przygotowałam pysznego, rozpływającego się w ustach łososia z porami pieczonego w papilocie. Polecam to danie, ponieważ jest bardzo proste i szybkie do przygotowania, a smakuje wyśmienicie!

Z moich wycieczek do Francji, (a nie było ich wiele - byłam w Paryżu i Carcassonnne) najlepiej zapamiętałam wino i pyszne pieczywo. Podczas pobytu w Carcassonne z tego składała się nasza dieta - pyszne i śmiesznie tanie wino i do tego bagietka, lub jeszcze lepszy "flute". Z pieczeniem bagietek nie będę się mierzyć, ale mam dla Was kilka innych przepisów w zanadrzu ;) 



losos z porami


Łosoś pieczony w porach


Składniki na 4 porcje:


  • 4 filety z łososia
  • 2-3 duże pory
  • 1-2 cytryny (w zależności od wielkości, będzie potrzebne 12 cienkich plasterków)
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • oliwa i masło do smażenia
  • sól i pieprz

Jak zrobić łososia pieczonego w porach?


Przygotowanie porów:


Pory oczyścić - zdjąć wierzchnią warstwę i odkroić korzeń. Umyć.
Pora przekroić wzdłuż na pół, a następnie pokroić w cienkie plasterki (tylko białą i jasnozieloną część).
Na patelni rozgrzać oliwę z masłem i przesmażyć na niej pory. Smażyć przez około 10 minut do czasu aż pory zmiękną, ale nie przypieką się. W razie potrzeby dodać nieco masła. Ostawić do stygnięcia.

Przygotowanie łososia:


Łososia umyć, osuszyć i odciąć skórę. 

Przygotowanie papilotów:


Z folii aluminiowej oderwać 4 kawałki, środki posmarować oliwą i ułożyć na nich po 3 plasterki cytryny. Na cytrynie położyć filety z łososia, przykryć je usmażonymi porami, oprószyć drobno posiekaną natką pietruszki i na wierzchu każdego położyć kleks ze śmietany. Folię zawinąć do góry i zagnieść razem formując kieszonki - papiloty.

Piekarnik nagrzać do 200 stopni.

Papiloty ułożyć na blasze do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 12 minut. 

Upieczonego łososia w porach przełożyć na talerz wraz z plasterkami cytryny i podawać z ziemniakami i zielonymi warzywami lub ulubioną sałatą. 

losos pieczony w porach

 Smacznego!


2 komentarze:

  1. sama robię łososia w ten sposób, bardzo go lubię, mniamm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Tak przygotowany łosoś jest bardzo soczysty i pyszny :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger