Printfriendly

Pappardelle z ragu z baraniny

Wydaje mi się, że dania z baraniny stosunkowo rzadko pojawiają się na polskich stołach. A szkoda, ponieważ jest to bardzo smaczne i ciekawe mięso, z którego można wyczarować mnóstwo wspaniałych dań. Na Wyspach to mięso jest zdecydowanie bardziej popularne, a różne części baraniny czy jagnięciny dostępne są w każdym sklepie. Moim zdaniem dobrze przygotowane mięso z owieczki jest fantastyczne i smakuje rewelacyjnie. Gorąco polecam je wypróbować. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkim może ono smakować, ze względu na specyficzny zapach i charakterystyczny smak, jednak nie każde mięso musi smakować jak kurczak lub schabowy;) Ponadto mięso to wydaje mi się również zdrowe, ponieważ takie owieczki pasą się samodzielnie, swobodnie i bezstresowo na polach i łąkach ;) Dlatego też dziś postanowiłam przygotować ragu z baraniny wg włoskiej kuchni Nigelli. Ten pomidorowy sos z mielonym mięsem jagnięcym okazał się być po prostu fantastyczny, aromatyczny i lekko słodki w smaku. Jednym słowem pychotka i gorąco ją wszystkim polecam! 


Pappardelle z ragu z baraniny

Składniki:
  • duży ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka suszonej mięty
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 0,25 łyżeczki płatków chili
  • 1 cebula
  • 250g mielonej baraniny
  • puszka krojonych pomidorów (400g)
  • 2 łyżeczki żurawiny
  • 1 łyżeczka sosu Worcestershire
  • szczypta soli, czarny pieprz
  • 150g makaronu pappardelle
  • parmezan

ragu z baraniny

Przygotowanie:

Na dużej patelni lub w rondlu z grubym dnem rozgrzać oliwę i przesmażyć na niej wyciśnięty przez praskę czosnek. Dodać miętę, oregano i płatki chili, chwilę smażyć aż wydobędą się z nich aromaty. Dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę i smażyć aż cebula się zeszkli. Dodać mięso, dokłądnie wymieszać i smażyć aż mięso zbrązowieje. Wlać krojone pomidory, żurwinę, sos Worcestershire, sól i pieprz. Zagotować, zmniejszyć ogień i dusić pod częściowym przykryciem przez około 20 minut. 
Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu. Makaraon niezbyt dokłądnie odcedzić, przełożyć do rondla z sosem ragu i dokładnie wymieszać. Posypać parmezanem i od razu podawać.



ragu z baraniny

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Pyszne danie :) chętnie bym czarowała takie pyszności z baraniny ( batdzo ją lubimy...) ale mam wrażenie, że to, że rzadko gości na naszych stołach spowodowane jest jej ograniczoną dostępnością.
    Ja w wielkim śląskim mieście,, ze świecą jej znaleźć,, nie mogę..... A gdzie Ty kupujesz..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak danie jest przepyszne, zostało mi jeszcze trochę mięsa i chyba jutro zrobię je jeszcze raz ;) Już któryś raz czytam, że w PL jest problem z baraniną, że nie można jej dostać. Ja mieszkam na Wyspach i tak jak napisałam w poście, jest ona dostępna w każdym sklepie. Co mnie niezmiernie cieszy, żałuję tylko że mój facet nie przepada za baraniną, jem sama ;)

      Usuń
    2. Ach, mieszkasz na Wyspach.....to wszystko wyjaśnia (sorki, nie doczytałam....)
      ...no to tam u Ciebie wszystko jest na innym poziomie, zaopatrzenie również :)))

      Usuń
    3. Nie ma problemu;) Tutaj po prostu baranina jest bardziej popularna niz w PL. A co do innego poziomu to coz... jezeli chodzi o jedzenie to zdecydowanie bardziej wolalabym byc w PL. Tu nie ma "prawdziwych" pomidorow, ogorkow, nawet ziemniaki sa do niczego. Wszystko zafoliowane i bez smaku. Wlasnie wczoraj rozmawialam z kolezanka, ktora przez ostatnie kilka tygodni byla na urlopie w PL i objadala sie wszelkimi mozliwymi owocami i warzywami - pomidory jadla jak jablka, tutejsze nie maja w ogole smaku pomidora. Podobnie jest z wiekszoscia produktow. Poza tym uwazam, ze w polskich sklepach jest o wiele wiekszy aortyment niz tutaj;)

      Usuń
  2. Dziękuję za takie wspaniałe, oryginalne danie! Sama chętnie przygotowuję pappardelle z ragu z wołowiny, baraniny niestety nigdzie u siebie nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę! :) Czytałam u Mirabelki, że też nie mogła kupić baraniny, szkoda, bo to bardzo smaczne i zdorwe mięso. Bardzo żałuję, że w Polsce jest tak niedocenione ;( Jeżeli jednak uda ci się kiedyś trafić na baraninę to gorąco polecam to danie, bo jest po prostu fantastyczne!

      Usuń
  3. Baaardzo mi się tu u Ciebie podoba, cieszę się, że mnie odwiedziłaś, na pewno skorzystam z Twoich przepisów nie raz, tym bardziej, że są bardzo uniwersalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się baaaardzo cieszę, że ci się u mnie podoba ;) Dodam jeszcze, że moje przepisy w zdecydowanej większości są naprawdę proste, łatwe i szybkie w przygotowaniu ;) Polecam się na przyszłość ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger