Printfriendly

Mulligatawny

Płynne czwartki


Dziś zapraszam na aromatyczną, rozgrzewającą, indyjską zupę. Dlaczego rozgrzewającą zupa w lipcu, a nie orzeźwiający chłodnik? Ponieważ u mnie temperatury są zdecydowanie jesienne. Z przygotowaniem tej zupy nosiłam się już od bardzo dawna, ale jakoś się nie składało, zawsze miałam w planach coś innego. Mimo że przepis nie jest skomplikowany, to dość czasochłonny i wymaga dobrze zaopatrzonej szafki z przyprawami, podobnie jak każda potrawa tej kuchni.
Istnieje wiele przepisów na zupę mulligatawny, są wersje wegetariańskie i z kurczakiem, z ryżem lub bez. Ja tym razem postanowiłam przygotować wersje z kurczakiem, ale bez ryżu, jednak możecie być pewni, że za jakiś czas pojawi się wersja z ryżem, ponieważ kiedyś taką jadłam i bardzo mi smakowała:) Przepis na tę zupę zaczerpnęłam ze strony Curry and Comfort, wprowadziłam jedynie niewielkie modyfikacje. 
Zupa wyszła bardzo smaczna, z dużą ilością mięsa, aromatyczna i dość pikantna. Polecam ją wszystkim, nie tylko fanom kuchni indyjskiej;) 

indyjska zupa Mulligatawny

Składniki

Na wywar:
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 cebula
  • kawałek pora
  • kilka marchewek
  • pietruszka
  • 1 łodyga selera naciowego
  • kilka ziarenek pieprzu
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • sól

Na zupę:
  • wywar wraz z mięsem, marchewka i selerem, pozostałe składniki wyrzucić
  • 2 łyżeczki nasion kolendry
  • 0,25 łyżeczki nasion kozieradki
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka nasion kopru włoskiego
  • 2 łyżeczki ryżu
  • 0,5 łyżeczki ziarenek czarnego pieprzu
  • 2 łyżeczki startego imbiru
  • 2 łyżeczki wyciśniętego czosnku
  • 1 średnia cebula
  • 1 papryczka chili (do smaku)
  • puszka krojonych pomidorów (400g)
  • 0,5 łyżeczki kurkumy
  • 100ml mleczka kokosowego (użyłam śmietany)
  • sok z cytryny (do smaku)
  • sól

indyjska zupa Mulligatawny

Przygotowanie


Wszystkie składniki wywaru umieścić w garnku, zalać wodą i zagotować. Zmniejszyć gaz i gotować do czasu aż warzywa będą miękkie. 

Kolendrę, kozieradkę, kmin, koper włoski i ryz uprażyć na suchej patelni, aż zacznie wydobywać się z nich aromat, ale uwaga aby ich nie przypalić! Następnie utrzeć je w moździerzu z dodatkiem pieprzu.

W garnku rozgrzać tłuszcz i zeszklić na nim cebulę pokrojoną w drobną kostkę, następnie dodać imbir i czosnek, dokładnie wymieszać i dusić przez kilka minut. Dodać drobno posiekaną papryczkę chili, uprażone i utarte przyprawy, wszystko dokładnie wymieszać i smażyć przez chwilę, aby przyprawy połączyły się z masą cebulową. Dodać drobno pokrojony seler naciowy z wywaru. Dodać pomidory, kurkumę i zalać wywarem, przykryć i gotować na niewielkim ogniu przez 20 minut. 

W międzyczasie rozdrobnić pierś z kurczaka z wywaru, natomiast marchewkę pokroić w plasterki. 

Gdy zupa się ugotuje dodać do niej większą część marchewki i zmiksować. Zupę spróbować i ewentualnie doprawić do smaku, dodać mleko kokosowe (śmietanę) oraz sok z cytryny. Dodać pozostałą marchewkę i rozdrobnionego kurczaka, dokładnie wymieszać, w razie potrzeby podgrzać i natychmiast podawać. 


indyjska zupa Mulligatawny

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger