Printfriendly

Zupa krem z białej kapusty


krem z kapusty
Zupa krem z białej kapusty

Pomysł na zupę krem z białej kapusty podpatrzyłam w jednym z odcinków "Ugotowanych". Biorąc pod uwagę bardzo pozytywne komentarze pozostałych uczestników, którzy jej próbowali, doszłam do wniosku, że zupa może być ciekawa w smaku i postanowiłam ją wypróbować. Świetną do tego okazją jest nasze dzisiejsze wyzwanie kulinarne - zupa z kapusty. Zajrzyjcie do dziewczyn i zobaczcie ich pomysły na zupę z kapusty - Malwina, Mopsik i Pati
Zupa z białej kapusty jest niezwykle prosta do przygotowania, choć nieco czasu zajmuje jej gotowanie kapusty, aby była miękka. 
Krem z białej kapusty jest nadzwyczaj smaczny, lekko słodki, nieco kwaskowy - jednym słowem niezwykle ciekawy, zdecydowanie warto jej spróbować! 


słodzica


Składniki: 


  • 1 por
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pół niedużej białej kapusty
  • ~500ml bulionu warzywnego
  • ~100ml śmietany
  • sól, pieprz
  • oliwa i masło do smażenia


krem z białej kapusty

Przygotowanie: 



W dużym garnku rozgrzać oliwę z masłem i przesmażyć na nim pora pokrojonego w cienkie plasterki, drobno posiekaną cebulę i rozgnieciony czosnek. 
Gdy cebula się zeszkli dodać poszatkowaną kapustę, chwilę smażyć po czym zalać bulionem, tak aby zakrył kapustę. Zagotować, a następnie dusić na niewielkim ogniu, do czasu aż kapusta będzie miękka. 
Gdy kapusta będzie miękka zupę dokładnie zmiksować (blenderem ręcznym lub kielichowym), doprawić do smaku solą i pieprzem, dolać śmietanę i dokładnie wymieszać. 
Podawać gorącą z chipsem z bekonu.


krem z kapusty

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Jestem pewna, że smakowała rewelacyjnie; niedawno ugotowałam podobną z czerwonej i była naprawę pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była na prawdę świetna - szczerze polecam ;)

      Usuń
  2. Ale super, każda z nas zrobiła zupełnie inną zupkę. U mnie też krem, ale z czerwonej kapusty. Bardzo mi się podoba Twój przepis, wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i polecam wypróbować, ja zamierzam zrobić ten krem z czerwonej kapusty, bo ma piękny kolor ;)

      Usuń
  3. Fajna ta zupka, muszę taką ugotować, bo już czasami brak pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupa jest bardzo ciekawa, zdecydowanie polecam! Jest to zupa idealna na zimę ;)

      Usuń
  4. Dla mnie totalna nowość, ale jakże ciekawa. Do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też coś nowego, ale zupa była niezwykle smaczna i ciekawa w smaku:) Polecam wypróbować! :)

      Usuń
  5. Dzisiaj ugotowana na obiad i zupa wyszła przepyszna :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger