Printfriendly

Krem brokułowy z grzankami

Krem brokułowy można serować małym dzieciom i na eleganckich pryzjęciach. Ja wybrałam coś pomiędzy. Bardzo smaczna i pożywna zupa - krem. Banalnie prosta w przygotowaniu, a jednocześnie smaczna i efektowna.


  • 2 brokuły
  • 1 średnia cebula
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1 mały por
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek selera (korzeń) 
  • 1l wody
  • łyżeczka papryki w proszku
  • sól, pieprz
  • 2 kromki pełnoziarnistego chleba tostowego lub innego
Brokuła podzielić na różyczki i wrzucić do garnka, dodać obraną marchewkę, pietruszkę, seler, por, cebulę i czosnek. Zalać minimalną ilością wody, tylko tyle aby przykrywała warzywa. Przykryć i gotować aż warzywa będą miękkie, pod koniec gotowania można odkryć, aby woda nieco odparowała. Doprawić solą, pieprzem i papryką do smaku. Lekko przestudzić i zmiksować. Pieczywo tostowe pokroić  w kostkę, podsmażyć na suchej patelni. Zupę nalać do miseczek dodać grzanki i podawać.


Smacznego! 

3 komentarze:

  1. Tak się składa, że jadłam taki krem wczoraj na obiad. Pycha, uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię, to jedna z moich ulubionych zup :)

    Memeczko, cieszę się, że mój blog Ci się podoba. Tło pochodzi ze strony z darmowymi tłami http://www.colourlovers.com/patterns/most-loved/all-time/meta , jest mnóstwo do wyboru, niestety nie wiem jak je zamontować na blogu, bo zrobił to mój chłopak, ja się na tym nie znam... :(

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger