Printfriendly

Jajecznica z szynką i ananasem

Oto kolejny eksperyment z jajecznicą. Jajecznicę jadłam już z różnymi dodatkami, ale takiej kombinacji jeszcze nie było. Od sałatki z konserwowanego selera zostało mi kilka plastrów ananasa, i tak sobie stały na stole, gdy przygotowywałam tę jajecznicę i pomyślałam: jajecznica z szynką jest bardzo smaczna, a szynka i ananas to wyborne połączenie, dlaczego więc nie połączyć tego wszystkiego w zgrabną całość i nie zrobic jajecznicy z szynka i ananasem? :) Jak pomyślałam tak też uczyniłam... Efekt - jak zwykle przepyszny! Polecam wszystkim tym którzy lubią jajecznicę i maja słabość do ananasa;) Oto przed Wami wspaniały mariaż, jajecznica w ciekawym i niebanalnym połączeniu;) 

Jajecznica z szynką i ananasem
Skladniki:

  • 5-6 jajek
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • kilka cienkich plastrów szynki pokrojonej w kostkę
  • 2-3 plastry ananasa z puszki pokrojone w kostkę
  • szczypta lub dwie curry w proszku
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Na patelni rozpuścić masło, przesmażyć drobniutko pokrojoną cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Gdy cebula się zeszkli, dodać szynkę i smażyć ją przez kilka minut aż się zrumieni. Dodać ananasa, znów chwilę smażyć, gdy sok nieco odparuje, wbić jajka. Delikatnie mieszać i smażyć do poządanej konsystencji. Doprawić do smaku przyprawą curry, solą i pieprzem. Od razu podawać z ulubionym pieczywem, u mnie tost z pełnoziarnistego pieczywa z masłem;) 

Jajecznica z szynką i ananasem

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Wow, no to jest dopiero eksperyment. W sumie szynka i ananas to jak dla mnie super polaczenie na pizzy, wiec czemy by nie sprobowac w jajecznicy, choc musze przyznac, ze nie potrafie sobie tego smaku wyobrazic, Musze zrobic i sprawdzic. Gratuluje pomyslu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie mniej wiecej taki byl moj tok myslowy:) I musze przyznac ze sie nei pomylilam - jajecznica pychotka;) Ale powoli zaczynaja mi sie konczyc pomysly na te jajeczncie :( hmmm....

      Usuń
  2. w takiej postaci jeszcze jajecznicy nie miałam okazji jesć )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sprobowac;) Zajrzyj tez na inne propozycje podania jajecznicy;)

      Usuń
  3. Z ananasem...interesujące... nawet bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Moim zdaniem smakuje lepiej niz wyglada;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger