Printfriendly

Krem z dyni z ciecierzycą

Dawno nie robiłam żadnej zupy i miałam ochotę na jakiś gęsty, zawiesisty i sycący krem. W domu uchowała się jeszcze jedna dynia piżmowa, które na szczęście są u mnie dostępne przez cały rok, postanowiłam więc przygotować zupę z jej wykorzystaniem. Choć na blogu jest już kilka zup dyniowych, tym razem postanowiłam dodać do niej ciecierzycę. Pomysł na krem z dyni z ciecierzycą pochodzi z książki "Jamie 15 minut" z moimi drobnymi modyfikacjami. Jestem fanką Jamiego, podoba mi się to jak przygotowuje jedzenie i jak porusza się w kuchni. Postanowiłam wypróbować kolejny z jego przepisów i choć mam wątpliwości czy te zupę można zrobić w 15 minut, to z pewnością jest ona łatwa i stosunkowo szybka do przygotowania - spokojnie można zmieścić się w 30 minutach ;)

Krem z dyni z ciecierzycą

Składniki:
  • 1-2 szalotki lub dymka
  • 1 papryczka chili
  • pół dyni piżmowej
  • 3 małe marchewki
  • kostka rosołowa (drobiowa lub warzywna)
  • gałązka świeżego rozmarynu
  • litr wrzątku
  • puszka ciecierzycy (400g)
  • szczypta słodkiej i ostrej papryki
  • łyżka oliwy
  • sól i pieprz
Krem z dyni z ciecierzycą

Przygotowanie:


Szalotkę obrać, pokroić na mniejsze kawałki i zmiksować razem z rozmarynem, papryczką chili i kostką rosołową.
Dynie obrać i marchewkę, pozbawić pestek, pokroić na mniejsze kawałki i zmiksować.
W garnku rozgrzać oliwę i przesmażyć na niej zmiksowaną masę cebulową z rozmarynem, chili i bulionówką. Dodać poszatkowaną dynię i marchewkę. Zalać wrzątkiem i gotować pod przykryciem kilkanaście minut aż warzywa będą miękkie.
Zmiksować.
Dodać ciecierzycę z puszki, zupę podgrzać, doprawić do smaku papryką, solą (ostrożnie) i pieprzem. Podawać natychmiast przybraną jogurtem greckim.

Krem z dyni z ciecierzycą



  
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Nigdy bym nie wpadła na to, żeby dodać cieciorki ;) człowiek uczy się całe życie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda;) A takie połączenie jest fantastyczne! ;) Polecam!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger