Printfriendly

Chlebek a la pizza


Dziś przypada Międzynarodowy Dzień Chleba. W związku z tą okazją postanowiłyśmy wraz z Mirabelką, Mopsikiem, Gin, Lejdi i Emilią upiec chlebki. Rzadko zajmuję się wypiekami, ponieważ zwyczajnie mi się nie udają. Chciałabym to jednak zmienić, a żeby to zrobić trzeba ćwiczyć i próbować. Dlatego postanowiłam upiec łatwy chlebek a la pizza. Ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu i muszę przyznać, że chlebek udał mi się całkiem ładnie, a smakował wybornie. Jest to zdecydowanie coś dla fanów pizzy, ale myślę że zasmakuje każdemu. Można go nafaszerować dowolnymi, ulubionymi składnikami, jeść sam, z masłem lub sosem pomidorowym. Polecam! 

Chlebek a la pizza, chlebek pizza,
Składniki
  • 1,5 szklanki letniej wody
  • 2 łyżeczki suszonych drożdży
  • 3 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki soli
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • ulubione dodatki (u mnie czerwona cebula, czerwona papryka, zielone oliwki, suszone pomidory)
  • mozzarella
  • oregano
  • parmezan

Chlebek a la pizza

Przygotowanie


Wodę wlać do dużej miski, wsypać drożdże i dokładnie wymieszać. Dodać cukier, wymieszać i odstawić na kilka minut. Następnie dodać mąkę i sól i wyrobić ciasto łyżką. Dodać pokrojone w drobną kostkę dodatki, parmezan starty na tarce i oregano, wymieszać. Uformować kulę i odstawić na około godzinę, aby ciasto urosło. Gdy ciasto podwoi swoją objętość przełożyć na blachę lub kamień do pieczenia*, w środek włożyć kawałki mozzarelli, uformować bochenek i wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni. Piec około 30-40 minut, lub do czasu aż chlebek będzie rumiany. W razie potrzeby pod koniec pieczenia można go przykryć folią aluminiową, aby z wierzchu nie zrobił się zbyt ciemny.

Chlebek a la pizza

*Jeżeli nie chcecie, aby chlebek był taki płaski jak mój można upiec go w foremce.

Smacznego!

9 komentarzy:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger