Printfriendly

Sałatka z pieczonej papryki i sera halloumi

Wege piatek



Mówiłam już, że lubię banalnie proste przepisy? Pewnie mówiłam, ale poza tym, że proste muszą być oczywiście smaczne ;) Dziś chciałabym zaproponować bardzo łatwą i smaczną sałatkę z pieczonej papryki i sera halloumi. Sałatka bardzo ładnie się prezentuje i może być świetnym dodatkiem do innych dań, ale równie dobrze może stanowić samodzielną potrawę. Polecam wypróbować to i inne dania z pieczonej papryki np. makaron z sosem paprykowym lub zupę z pieczonej papryki, szczególnie teraz, gdy tego warzywa jest pod dostatkiem.
Sałatkę przygotowałam w ramach naszej zabawy wspólnego gotowania, w którym główną rolę miała odegrać pieczona papryka wraz ze mną z papryką zmierzyła się Malwina z bloga Filozofia Smaku.

sałatka z pieczonej papryki


Składniki:
  • 3-4 papryki (czerwona, żółta)
  • opakowanie sera halloumi
  • opakowanie ulubionej mieszanki sałat (np. rukola, rukiew wodna, szpinak)
  • oliwa
  • sok z cytryny
  • sos balsamico (opcjonalnie)

sałatka z pieczonej papryki

Przygotowanie:

Papryki umyć, przekroić na pół i oczyścić z gniazd nasiennych.
Ułożyć w piekarniku skórka do góry i piec przez około 30-40 minut w 180 stopniach, lub do czasu aż będą miękkie, a skorka przypieczona. Przełożyć do miski, szczelnie przykryć i odstawić do ostygnięcia. Gdy papryka będzie zimna, zdjąć z niej skórkę i odstawić.
W międzyczasie zgrillować ser halloumi - pokroić go na plastry grubości około 1cm i grillować do czasu aż będzie rumiany.
Sałatę ułożyć na dużym talerzu, na niej układać pokrojoną w kostkę paprykę. Skropić oliwą i sokiem z cytryny. Ułożyć zgrillowany ser halloumi i polać sosem balsamico.


sałatka z pieczonej papryki

Smacznego!

Warzywa psiankowate 2016

9 komentarzy:

  1. Tyle kolorów...:) moje kubki smakowe są wybitnie pobudzone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wygląda, do tego prosta w przygotowaniu. Bardzo lubię takie sałatki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Ja tez bardzo lubie takie salatki, szybkie, latwe w przygotowaniu, ale bardzo smaczne :)

      Usuń
  3. Wyglada genialnie! Zapisuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda :) bardzo lubię pieczoną paprykę, ale sera halloumi jeszcze nie próbowałam, a słyszałam o nim wiele dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ser halloumi to również moje niedawne odkrycie, ale zakochałam się w nim! JEst po prostu rewelacyjny! Polecam wypróbować! :)

      Usuń
  5. Muszę kiedyś wypróbować ten ser. Ciekawa jestem jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, mnie bardzo zasmakowal. Smak trudno opisac, na surowo jest bardzo slony, troche podobny do fety ale bardziej "skrzypiacy". Po upieczeniu traci ten slony smak, jest chrupiacy na zewnatrz, a polplynny i ciagnacy sie wewnatrz :) Ja sie zakochalam :) jem go ostatnio bardzo czesto ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger