Printfriendly

Ćwikła


ćwikła z buraków

Ćwikła to jeden z dodatków, który zawsze pojawiał się u mnie w domu na świątecznym stole. Ćwikła była szczególnie popularna podczas Wielkanocy, ponieważ świetnie komponuje się z jajkami i domowymi wędlinami. Jako dziecko raczej za nią nie przepadałam i mama dla mnie i mojej siostry przygotowywała zwykłe buraczki bez chrzanu. Jednak smaki się zmieniają i obecnie ja i siostra bardzo lubimy ćwikłę. Buraczki z chrzanem to świetny dodatek do pieczonych mięs i wędlin, czyli nieodzowny dodatek na świątecznym stole. Polecam! 
 
ćwikła z chrzanem

 Ćwikła


Składniki: 



  • 500g ugotowanych lub upieczonych buraków (użyłam gotowych)
  • 1-2 łyżeczki tartego chrzanu (lub do smaku)
  • kilka kropli soku z cytryny
  • sól, pieprz


jak zrobić ćwikłę

Jak zrobić ćwikłę: 


Ugotowane lub upieczone buraki zetrzeć na miazgę, przełożyć na sito i odcedzić (najlepiej przez noc). 
Starte buraki przełożyć do miski, dodać chrzan, sok z cytryny i doprawić solą i pieprzem. Wszystko dokładnie wymieszać i odstawić na jakiś czas, aby smaki się połączyły. Po kilku godzinach spróbować i w razie potrzeby doprawić do smaku chrzanem, solą i/lub pieprzem.
Ćwikłę przełożyć do słoiczka i odstawić do lodówki. Podawać jako dodatek do mięs i wędlin. 

ćwikła przepis

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger