Printfriendly

Sałatka z mięsem z golonki


sałatka z golonki

Po ostatnim gotowaniu wywaru mięsnego, który gotuję na podwędzanej golonce (ang. ham hock) miałam nie tylko sałatkę warzywną, którą uwielbiam, ale także kawałek mięsa z tej golonki. Już przy jakiejś poprzedniej okazji chciałam wykorzystać to mięso do zrobienia sałatki, jednak mięso zniknęło zanim zabrałam się za przygotowanie sałatki ;) Tym razem jednak się udało i zrobiłam lekką, wiosenną sałatkę z mięsem z golonką. Sałatka okazała się przepyszna! Mięso z golonki jest oczywiście smaczne samo w sobie, jednak dodatek zieleniny i świetnego, słodko - kwaśnego sosu sprawił, że golonka dostała nowego wymiaru! Polecam! 


Sałatka z mięsem z golonki


Składniki: 



  • mięso z ugotowanej golonki
  • mieszanka ulubionych sałat (np. rukola, szpinak, kiełki groszku)
  • 2 garście zielonego groszku (użyłam mrożonego)
  • 2 łodygi dymki
Sos:
  • 3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
  • 0,5 łyżki miodu
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 0,5 łyżeczki musztardy francuskiej (gruboziarnistej)
  • 0,5 łyżeczki musztardy gładkiej np. sarepskiej


salatka miesna

Przygotowanie sałatki z mięsem z golonki 


Na indywidualnych talerzach ułożyć mieszankę sałat, na niej położyć oczyszczone kawałki mięsa z golonki, posypać drobno posiekaną dymką i świeżym groszkiem. 
Do niewielkiego słoiczka wlać wszystkie składniki sosu, zakręcić i energicznie potrząsnąć, aż powstanie gładki sos. 
Sałatkę polać sosem i podawać. 

salatka z miesa z golonki

Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger