Printfriendly

Wieprzowina madras

Ostatnio miałam w lodówce dwa kotleciki wieprzowe i zastanawiałam się co z nich przygotować. Na tradycyjne kotlety nie maiłam ochoty, nieco mniej tradycyjne, bo z ananasem były dzień wcześniej. Poza tym chciałam również coś szybkiego, łatwego i nowego. Niezbyt dużo wymagań, prawda?  ;) Przejrzałam kilka przepisów i ostatecznie zdecydowałam się na przyrządzenie własnej wersji popularnego indyjskiego curry madras.

Wieprzowina madras


Składniki:
  • 2 średnie cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 1-2 cm startego imbiru
  • 1 papryczka czerwone chili
  • 2 łyżki pasty madras
  • 2 plastry schabu, 
  • puszka pomidorów
  • 1-2 łyżki płynnego miodu
  • 3-4 łyżki octu balsamicznego
  • pęczek kolendry
  • sól, pieprz
  • jogurt naturalny do przybrania
Przygotowanie:

Drobno posiekaną cebulę, czosnek i chili pokrojone w cienkie plasterki i utarty imbir przesmażyć na głębokiej patelni. Dodać 2 łyżki pasty madras i dobrze wymieszać, można podlać niewielką ilością wody, aby sos był nieco rzadszy. Dodać mięso i smażyć aż zmieni kolor. Wlać pomidory, miód, ocet oraz drobno posiekaną kolendrę. Wszystko smażyć przez kilkanaście minut na niewielkim ogniu.
Podawać z chlebkiem nan lub ryżem (ja z braku jednego i drugiego podałam z tortillą i muszą przyznać że też bardzo dobrze smakowało), przybrać jogurtem, posypać kolendrą i od razu podawać. 

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Podoba mi się taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, jaka jestem głodna! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspanialy pomysl! Mam akurat w lodowce resztke pasty madras i cos mi sie zdaje, ze juz wiem, co z nia zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. :) Polecam danie jest naprawde pyszne!
    Dodatkowa rada - polecam uzyc dobrych pomidorow w puszce, takich ktore nie sa wodniste, ale takie geste, dzieki temu sos bedzie smaczniejszy i bardziej zawiesisty;)
    PS. Schab mozna zastapic inna czescia wieprzowiny albo kurczakiem;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy pomsył. Musze zapisać i zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger