Printfriendly

Błyskawiczna zupa pomidorowa

Płynne czwartki

Wczoraj naszła mnie straszna ochota na zupę, ale ponieważ było już dość późno, musiała być prosta i szybka w przygotowaniu. Zerknęłam do szafek i doszłam do wniosku, że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem będzie zupa pomidorowa. Bezzwłocznie wrzuciłam parę składników do garnka i po około 30 minutach miałam gotową bardzo smaczną, aromatyczną i mocno pomidorową zupę krem z pomidorów ;) Polecam wszystkim zapracowanym!

zupa, zupa krem, zupa krem pomidorowa, zupa pomidorowa, błyskawiczna zupa pomidorowa, banalna zupa pomidorowa,



Składniki
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 500ml przecieru pomidorowego (passaty)
  • kilka ziaren pieprzu
  • listek laurowy
  • 500-700ml bulionu warzywnego (lub 500ml bulionu i 200-300ml wody)
  • oregano
  • bazylia
  • majeranek
  • sol, pieprz
  • oliwa/masło do smażenia

zupa, zupa krem, zupa krem pomidorowa, zupa pomidorowa, błyskawiczna zupa pomidorowa, banalna zupa pomidorowa,

Przygotowanie


W garnku rozgrzać oliwę i/lub masło i przesmażyć na nim cebulę pokrojoną w drobna kostkę, rozgnieciony czosnek oraz drobno pokrojony seler naciowy. Gdy cebula się zeszkli, dodać pomidory z puszki i przecier pomidorowy (passatę), pieprz i listek laurowy. Przykryć i gotować przez kilka minut. Dolać bulion i/lub wodę, do smaku (ja wlałam 500ml bulionu i 300ml wody, ponieważ miałam bardzo intensywny przecier, mimo tak dużego rozcieńczenia zupa jest nadal bardzo aromatyczna) średnim ogniu do czasu aż zupa się zagotuje. Zmniejszyć gaz i powoli gotować przez kilkanaście minut. Dodać zioła: bazylię, oregano i majeranek. Zupę chwilę przestudzić po czym dokładnie zmiksować. Doprawić do smaku solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Podawać przybraną śmietaną, lub w lżejszej wersji - jogurtem naturalnym.
Aby zupa była bardziej sycąca można podać do niej ulubione pieczywo np. chrupiącą bagietkę lub ryż.

zupa, zupa krem, zupa krem pomidorowa, zupa pomidorowa, błyskawiczna zupa pomidorowa, banalna zupa pomidorowa,

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. A jaka byla smaczna! Po prostu rewelacyjna! chyba bede robic czesciej! :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger