Printfriendly

Zupa szpinakowa z mlekiem kokosowym

zupa szpinakowa
Zupa szpinakowa z mlekiem kokosowym

Wiosna to czas gdy wszystko kwitnie i się zieleni. Z tego też powodu również w mojej kuchni zrobiło się zielono. Od dłuższego czasu nie jadłam żadnej zupy i miałam na nią ogromna ochotę. Chciałam jednak przygotować zupę wpisująca się w wiosenna aurę, dlatego też postanowiłam ugotować zupę szpinakową z mlekiem kokosowym. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam, a okazało się ono wyśmienite - tak przygotowana zupa szpinakowa jest lekko pikantna, kwaskowa i ma wspaniały kokosowy posmak. Polecam ją każdemu, bo to świetna opcja na przemycenie szpinaku tym którzy za nim nie przepadają, a podany w ten sposób z pewnością zasmakuje największym sceptykom. 


krem ze szpinaku

Zupa szpinakowa z mlekiem kokosowym


Składniki:
  • 1 większa cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 gałązki świeżego tymianku
  • 2 łyżki szczypioru (dymki)
  • 1 zielone chilli
  • 400ml mleka kokosowego (puszka)
  • 500ml bulionu lub wywaru warzywnego
  • 400g świeżego szpinaku (zimą można zastąpić mrożonym)
  • sok z polowy cytryny
  • oliwa i masło do smażenia

zupa krem spzinakowa

Przygotowanie:


W garnku rozgrzać oliwę z masłem i przesmażyć na nich cebulę pokrojoną w drobną kostkę oraz rozgnieciony i pokrojony czosnek. 
Do smażącej się cebuli dodać tymianek, pokrojony szczypior oraz drobno posiekaną papryczkę chilli. Wszystko smażyć do czasu aż cebula się ładnie zeszkli i lekko przyrumieni.
Do przesmażonych warzyw wlać mleko kokosowe i gotować przez chwilę, aż zacznie wrzeć, dolać bulion i ponownie zagotować. Gotować przez kilka minut na małym ogniu, aby smaki się połączyły. 
Do zupy dodać szpinak i gotować przez około 10 minut aż liście zwiędną, nie za długo jednak bo stracą kolor. Garnek zdjąć z ognia, wcisnąć sok z cytryny. 
Zupę szpinakową dokładnie zmiksować. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Zupę natychmiast podawać udekorowaną niewielką ilością śmietany lub jogurtu oraz listkami szpinaku.

jak zrobić zupę szpinakową

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wszystko, co z mlekiem kokosowy, biorę w ciemno :) Musiała być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Tak byla pyszna i bedzie sie u mnie pojawiac czesciej :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger