Printfriendly

Trifle truskawkowe

Pomysłem na dzisiejsze wspólne gotowanie, było przygotowanie deseru - trifle. Postanowiłam go zrobić, wiedząc że będzie to dla mnie wyzwanie, gdyż jakoś nie mam daru do przygotowywania deserów, pieczenia ciast czy innych słodkości. Dosz lam jednak do wniosku, ze może pora przełamać te niemoc i spróbować wykonać prosty i niezbyt wymagający deser ze świeżych, okresowych owoców - wybór padł oczywiście na truskawki. 
Trifle - to stary angielski deser, znany już w XVI wieku i stopniowo modyfikowany, aż do osiągnięcia obecnej formy w XIX wieku. Składa się z ciasta biszkoptowego, owoców, custurdu (sosu angielskiego), soku owocowego lub galaretki i bitej śmietany, ułożonych warstwowo. 
Jak wspomniałam, nie potrafię przygotowywać słodkości, postanowiłam wiec nieco ułatwić sobie to zadanie i podobnie jak większość rodowitych Brytyjczyk, pójść nieco na skróty i przygotować to danie z gotowych półproduktów;) Mam nadzieje, że nie weźmiecie mi tego za złe, ale przecież nie zawsze jest czas na pieczenie i przygotowanie skomplikowanych deserów, a ten efektowny, owocowy deser można wykonać minimalnym wysiłkiem, nie posiadając obszernej wiedzy cukierniczej, bez obawy ze coś się nie uda, a niewątpliwą zaletą trifle jest to, ze bardzo ładnie prezentuje się w szklanym naczyniu, jeżeli postawicie go na stole - goście będą zachwyceni ;) 

Trifle truskawkowe


W dzisiejszej słodkiej akcji udział wzięli:Wojtek Siankoo Maggie Mirabelka.

Podane niżej składniki należy użyć w proporcjach dostosowanych do wielkości naczynia w jakim będziecie okładać ten deser.


Skladniki:
  • ulubione owoce, u mnie truskawki
  • kilka biszkoptów lub ciasta biszkoptowego
  • opakowanie custurdu - kremu angielskiego
  • bita śmietana (100ml śmietany, dwie czubate łyżeczki cukru pudru)
Trifle truskawkowe

Przygotowanie:

W szklanym naczyniu układać warstwami biszkopty i owoce, polać custardem i bitą śmietana, udekorować owocami. 
Gotowe!

Trifle truskawkowe

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. no i opłaciło się :) u nas krem angielski to nie wiem czy można nabyć gotowy ale przygotowanie nawet mało kłopotliwe, smacznego życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mowiac szczerze tez nie wiem, ale mysle ze mozna go zastapic jakims budyniem, czy puddingiem, takie rzeczy mozna chyba znalezc w polskich marketach ? :)

      Usuń
  2. Wygląda wspaniale, uwielbiam latem takie właśnie proste, szybkie desery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ten deser jest bardzo prosty i jednoczesnie bardzo efektowny;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziekuje! :) Postanowilam czesciej robic jakies proste desery, bo bardzo mi sie to spodobalo;)

      Usuń
  4. Genialne, to właśnie lubię! Prosto, szybko i koleżankom się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, koleżanki z pewnością będą zachwycone! :)

      Usuń
  5. Aha...custurd można zrobić samemu (jakby ktoś w Polsce miał problem ze zdobyciem).

    Gdzie kupujesz ten sos w Anglii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że można zrobić samemu, ale ja poszłam na ławiznę, miało być prosto i szybko;) A Custad można tu kupić w każdym sklepie ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger