Printfriendly

Zupa z czerwonej soczewicy z kminem

Płynny czwartek

Ostatnio było u mnie zimno, nawet bardzo zimno biorąc pod uwagę porę roku. W związku z tym naszła mnie ogromna ochota na gęsta, pożywną, sycącą, gorącą zupę. Taka, która powstaje szybko i bez większego zaangażowania. W związku z trwającym Festiwalem Kuchni Arabskiej, skupiłam się na przepisach z tej części świata i w ten sposób trafiłam na ciekawy i prosty przepis na zupę z czerwonej soczewicy z kminem. Zerknęłam na listę składników, do szafki, aby upewnić się czy wszystko mam i od razu zabrałam się do gotowania. Zupa była bardzo smaczna, rozgrzewająca, a przede wszystkim łatwa i szybka w przygotowaniu. Polecam!

Zupa z czerwonej soczewicy z kminem


Składniki
  • 1 łyżka nasion kminu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 średnia cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
  • puszka krojonych pomidorów (400g)
  • litr bulionu warzywnego
  • 160g czerwonej soczewicy
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • sól, pieprz
  • kolendra do przybrania

Zupa z czerwonej soczewicy z kminem

Przygotowanie

W suchym garnku uprażyć ziarna kminu aż zaczną wydobywać aromat. Przesypać je na podstawek i odstawić. 
W garnku rozgrzać oliwę i przesmażyć na niej posiekaną w drobną kostkę cebulę. Smażyć kilka minut aż się zeszkli po czym dodać wyciśnięty przez praskę czosnek. Smażyć jeszcze chwilę po czym dodać uprażony kmin, pieprz kajeński i krojone pomidory. Dokładnie wszystko wymieszać i chwilę poddusić. 
Dolać bulion i zagotować, następnie dodać soczewicę, zmniejszyć ogień i gotować pod przykryciem 15-20 minut. 
Zupę chwilę przestudzić, krótko zmiksować (zupa nie musi być gładka), dodać jogurt, doprawić do smaku solą i pieprzem i podawać udekorowaną kolendrą. 

Zupa z czerwonej soczewicy z kminem

Smacznego!

V Festiwal Kuchni Arabskiej

1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger