Printfriendly

Zupa porowo-jabłkowa z selerem naciowym i curry

Płynne czwartki


Od dawna chodziła za mną jakaś dobra, wyrazista zupa, przeglądając książkę Kate McMillan "Smaczne Zupy" trafiłam na interesujący przepis i od razu wiedziałam, że to będzie pyszna zupa. Postanowiłam go wypróbować i nie pomyliłam się - rewelacyjna, słodko-kwaskowa, w zależności od tego jakich jabłek użyjecie, a jednocześnie nieco ostra i aromatyczna dzięki przyprawie curry. Połączenie tych składników jest fantastyczne i jestem pewna, że zupa porowo-jabłkowa z selerem naciowym i curry przypadnie Wam do gustu ;) 


zupa porowo-jabłkowa z curry, zupa porowa z selerem naciowym i curry,


Składniki:
  • 3 jabłka
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2-3 pory
  • 2 łyżeczki przyprawy curry (użyłam średnio ostrej)
  • 2 średnie ziemniaki
  • 500-750ml bulionu warzywnego
  • sól, pieprz
  • oliwa/masło do smażenia

zupa porowo-jabłkowa z curry, zupa porowa z selerem naciowym i curry,

Przygotowanie:


W garnku rozgrzać tłuszcz dodać obrane i pokrojone na mniejsze kawałki jabłka, pokrojonego w plasterki selera naciowego i pora, dodać przyprawę curry, dokładnie wymieszać i smażyć przez kilka minut aż warzywa zmiękną. Następnie przykryć i dusić przez kolejne kilka minut. Dodać ziemniaki pokrojone w kostkę, zalać bulionem i zagotować. Gotować pod przykryciem około 20 minut lub do czasu aż ziemniaki będą miękkie. Zupę dokładnie zmiksować, doprawić do smaku solą i pieprzem, ewentualnie podgrzać i od razu podawać. Najlepiej smakuje ze świeżą bagietką. 

zupa porowo-jabłkowa z curry, zupa porowa z selerem naciowym i curry,

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger