Printfriendly

Wątróbka na sposób libański z sumakiem

Mięsny wtorek

Wątróbka to dość specyficzny rodzaj mięsa i nie każdy ją lubi, a szkoda, bo jest smaczna, zdrowa, tania i szybka w przygotowaniu. Ja nigdy nie miałam z nią problemow - jadłam ją jako dziecko i nie kręciłam nosem, lubię ją teraz. Od czasu do czasu przygotowuje ją mój tata z cebulką lub z jabłkami i jest bardzo smaczna. Dziś postanowiłam sięgnąć ponownie do kuchni arabskiej i przygotować wątróbkę na sposób libański - na kwaśno z dodatkiem sumaku, soku z granatów i cytryną. Tak przygotowana wątróbka jest bardzo smaczna i ma ciekawy, kwaskowy posmak, który bardzo dobrze do niej pasuje. Polecam, szczególnie na przełamanie niechęci do tego mięsa. 


sposób na wątróbkę, pomysł na wątróbkę, jak przygotować wątróbkę, wątróbka po arabsku,


Składniki
  • 400g wątróbki drobiowej
  • 0,25 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 0,25 łyżeczki mielonego ziela angielskiego (ucieram w moździerzu)
  • oliwa z oliwek
  • 1 średnia cebula
  • 1 łyżka sumaku
  • 1 łyżka syropu z granatów
  • 1-2 łyżki soku z cytryny (lub do smaku)
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki, ziarenka granatu do przybrania

Przygotowanie

Wątróbkę umyć i oczyścić, pokroić na mniejsze kawałki. Oprószyć pieprzem, cynamonem i zielem angielskim, wymieszać i odstawić.
W miseczce wymieszać sumak z 3-4 łyżkami gorącej wody, syropem z granatów i sokiem z cytryny.
Na patelni rozgrzać oliwę i zeszklić na niej drobno posiekaną cebulę.
Dodać wątróbkę i smażyć na średnim ogniu przez kilka minut, aż zetnie się z wierzchu. Wlać sumak z wodą i dodatkami, posolić i wymieszać. Przykryć i dusić na niewielkim ogniu przez kilka kolejnych minut (5-8 w zależności od wielkości kawałków) - do czasu aż wątróbka nie będzie krwista w środku. 
Podawać z pitą lub innym arabskim chlebkiem, oprószoną natką pietruszki i/lub pestkami granatu.


sposób na wątróbkę, pomysł na wątróbkę, jak przygotować wątróbkę, wątróbka po arabsku,

Smacznego!

Kuchnia arabska przepisy

10 komentarzy:

  1. Pyszna propozycja obiadowa u Ciebie :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze sie podoba ;) Mam nadzieje ze wyprobujesz ;)

      Usuń
  2. Ja lubie tradycyjną z cebulką ale zimną juz:) nie jadlam chyba kilka lat, nawet nie umialabym zrobic, surowa wyglada dosc odpychająco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowa faktycznie wyglada srednio ;) i mowiac szczerze to byla chyba moja pierwsza watrobka, ktora przygotowalam samodzielnie;) ale jak widac dalam rade :) Watrobke robi sie latwo i szybko ;)

      Usuń
  3. Wątróbkę uwielbiam, a sumak też niedawno polubiłam, więc danie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boskie danie, ja lubie zawinac to wszystko w pieczywo lavash i zjesc caly ten pyszny balagan na raz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie na chlebku jest podana, ale nie zawinieta, zeby bylo widac co jest w srodku :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger