Printfriendly

Tarta z pieczarkami

Tarta pieczarkowa
Tarta z pieczarkami

Dziś chciałabym zaproponować fantastyczną potrawę jaką jest tarta z pieczarkami. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju tarty, jednak ta z dodatkiem pieczarek jest na prawdę wyśmienita. Jestem pewna, że zasmakuje każdemu - nadaje się dla wegetarian, ale z chęcią zje ją także zagorzały mięsożerca. Tarta pieczarkowa będzie pięknie prezentować się na stole, może stanowić wspaniałą przystawkę, lekką przekąskę, ale także sycące danie główne. Ponieważ tarta równie dobrze smakuje na zimno, doskonale nadaje się do zabrania na piknik, lub w pudełko do pracy czy szkoły. Jak widzicie tarta z pieczarkami nie tylko świetnie smakuje, ale jest bardzo wdzięcznym i praktycznym daniem, które sprawdzi się na każdą okazje! Polecam!

Tartę pieczarkową przygotowałam w związku z trwająca właśnie akcją kulinarną pieczarkowy tydzień organizowaną przez Mopsika.
Jednocześnie tym przepisem inauguruje moje członkostwo w grupie wspólnego gotowania. Dołączyłam do zacnego grona blogerów, którzy umawiają się na "wspólne" gotowanie - każdy przygotowuje daną potrawę u siebie, a następnie dodajemy wpisy na bloga i publikujemy je o ustalonej porze. Pieczarkowe tarty przygotowali wraz ze mną: Mirabelka, Mopsik, Lejdi, Siaśka, Bartoldzik, Siankoo i Śliwka.

tarta z pieczakrami przepis

Tarta z pieczarkami


Składniki:



Ciasto:

  • 250g mąki pszennej
  • duża szczypta soli
  • 1 jajko, lekko roztrzepane
  • 75ml oliwy
  • 60ml letniej wody

Farsz:

  • 1 duży por (lub 2 mniejsze)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała cebula (opcjonalnie)
  • 250g białych pieczarek
  • 2 jajka
  • 150ml śmietany (użyłam creme fraiche)
  • 1 łyżka natki pietruszki (użyłam też trochę szczypiorku i odrobinę estragonu)
  • sól, pieprz
  • słodka i ostra papryka w proszku 


jak zrobic tarte z pieczarkami


Jak zrobić tartę z pieczarkami


Przygotowanie ciasta do tarty:


Mąkę wsypać do miski, dodać dużą szczyptę soli, wlać roztrzepane jajko, oliwę i wodę. 
Wszystko dokładnie wymieszać.
Ciasto ugniatać aż będzie gładkie.
Ciasto do tarty uformować w kulę, zawinąć w folię i odłożyć do lodówki na około 30 minut.
W międzyczasie przygotować farsz do tarty.

Przygotowanie farszu do tarty z pieczarkami:

Na patelni rozgrzać oliwę, przesmażyć na niej pokrojonego w cienkie plasterki pora, przeciśnięty przez praskę czosnek i cebulę (użyłam jej ponieważ miałam małego pora). Wszystko smażyć aż zmięknie i zacznie lekko brązowieć. Usmażonego pora przełożyć do miseczki.

Na lekko natłuszczonej patelni krótko przesmażyć pieczarki pokrojone w ćwiartki lub ósemki (w zależności od wielkości grzybów). Do tarty z pieczarkami polecam młode, jędrne, białe pieczarki. Nie puszczają one dużo wody, zachowują jasny kolor, a po upieczeniu pozostają jędrne.

W niewielkim naczyniu roztrzepać jajka, dokładnie wymieszać ze śmietaną (creme fraiche), dobrze doprawić solą i pieprzem, ja dodałam także ostrej papryki w proszku i posiekanych ziół.

Ciasto na tartę rozwałkować na cienki placek, ułożyć w naczyniu do pieczenia tarty, ponakłuwać widelcem, przykryć folią aluminiową. Na folię aluminiową wysypać groch, fasolę, ryż lub specjalne kuleczki do pieczenia. Spód do tarty piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 10 minut.

Podpieczone ciasto wyjąć z piekarnika, zdjąć folię. Spód tarty wyłożyć przesmażonymi porami, na nich ułożyć pieczarki, wszystko zalać mieszaniną jajka i śmietany.

Piec w 180 stopniach przez około 20 minut lub aż farsz się zetnie.

Tartę z pieczarkami można podawać zarówno na ciepło jak i na zimno, najlepiej z ulubioną sałatą, u mnie była to mieszanką zieleniny (szpinak, rukola, rukiew wodna) polana oliwą z różowym pieprzem.


Smacznego!

25 komentarzy:

  1. Fajnie tak wspólnie gotować, zwłaszcza tak pyszne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) a mi niezmiernie miło poznać Ciebie i Twojgo bloga :) to wspólne gotowanie jest mega przyjamne, oby częściej :) wspaniała tarta, jak u innych tak wiosennie, z masą zielonych akcentów. Mniami!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nawzajem;) TTwoja tarta wyglada wspaniale! Mam nadzieje, ze uda mi sie gotowac wiecej i przylaczac sie do wielu akcji;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Mój mąż też nie przepada za tartami, ale tę z pieczarkami pałaszował jak szalony ;) Podoba mi się Twoja tarta, szczególnie dodatek pora w farszu. Dziękuję za wspaniałe wspólne zakończenie mojej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tarta byla z mieskiem, moe jadlby ja bardziej ochoczo;) On po prostu nie lubi takiej konsystencji zapieczonego, rozbeltanego jajka (np. nie lubi omletow!), ale ta tarto o dziwo mu zasmakowala;)
      A co do akcji, to bardzo mi sie ona podobala, mam jeszcze jeden przepis na pieczarki, no ale niestety moge go dodac dopiero jutro, a akcja konczy sie niestety juz dzis, jak zwykle przegapilam terminy;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Świetna tarta, wygląda pysznie. Bardzo interesujący przepis na ciasto, robię raczej z masłem także oliwa mnie zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez zaintrygowal przepis na ciasto, dlatego go wyprobowalam i okazal sie rewelacyjny! Po raz pierwszy kruche ciasto nie rozsypywalo mi sie, moglam je podniesc i przelozyc do naczynia w calosci! nie kruszylo sie i nie kleilo, jestem z tego przepisau bardzo zadowolona i z pewnoscia bede z niego korzsytac przy kolejnych tartach;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pieknie wyglada, ja tez nie przepadam za wytrawnymi tartami a zwlaszcza tym jajeczno-smietanowym sosem w nich. No, ale skoro piszesz, ze taka dobra i jeszcze na dodatek wyglada tak smakowicie, to kiedys moze sprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, no to szkoda, ja wlasnie to w tartach uwielbiam ten srodek;) Moze w takim razie bardziej spodoba ci sie moja druga tarta, ktora mam w planach;)

      Usuń
  6. jaka fajna forma, a tarta jeszcze fajniejsza :) chętnie bym spróbowała Twojej :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po prostu śliczna:-), prezentuje się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudnie wyglada. I forma przesliczna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć, Zaglądam na Twój blog od jakiegoś czasu. Bardzo mi się podoba, więc dodałam go do mojej listy polecanych blogów kulinarnych. Jeśli Tobie również podoba się mój blog zapraszam do dodania go na swojej liście. Pozdrawiam i miłego kucharzenia

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobilam dzis tarte! Zamienilam make pszenna na orkiszowa i smietane na jogurt grecki. Wyszla przepyszna!!!! dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze smakowala i fajnie ze przeksztalcilas ja w zdrowsza i mniej kaloryczna wersje! :)

      Usuń
  11. Wyprobowany przepis. PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakiej oliwy najlepiej użyć?? Zwykły olej rzepakowy czy może oliwa z oliwek powinna to być?? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wczoraj upiekłam, jest obłędna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szukałam pomysłu na jutrzejszy obiadek. :)
    Chyba właśnie znalazłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Bardzo się cieszę! :) Daj znać czy smakowało :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger