Printfriendly

Konfitura z czerwonej cebuli

W związku z akcją kulinarną Zuzi - Włoskie Smaki postanowiłam przygotować kolejną potrawę rodem z Italii. Tym razem zdecydowałam się na wspaniałą konfiturę z czerwonej cebuli. Jest to doskonały dodatek do mięs i wędlin, kanapek czy zwyczajnych krakersów. Konfitura z cebuli to fantastyczne połączenie słodkich i kwaskowych smaków, a cebula wprost rozpływa się w ustach. 

Konfitura z czerwonej cebuli

Składniki:
  • 400g czerwonej cebuli
  • 120ml czerwonego wina
  • 50ml czerwonego octu winnego
  • 25g cukru
  • 20g miodu
  • 20ml octu balsamicznego
  • oliwa z oliwek
  • sól

Konfitura z czerwonej cebuli

Przygotowanie:

W garnku rozgrzać oliwę. Cebulę pokroić w piórka i wrzucić na rozgrzaną oliwę. Zamieszać. Wlać wino i wsypać cukier. Wszystko dokładnie wymieszać, następnie dodać ocet winny, miód i sól. Wszystko dokładnie wymieszać i gotować na niewielkim ogniu przez około 2 godziny lub do czasu aż cebula będzie całkowicie miękka, a cały płyn wyparuje. Pod koniec gotowania dolać octu balsamicznego. Konfiturę można zawekować - przełożyć do wygotowanego słoika, szczelnie zakręcić, włożyć do zimnej wody i gotować przez 10 minut, lub przełożyć do miseczki do natychmiastowego spożycia. Konfitura może stać w lodówce przez kilka dni. 

Konfitura z czerwonej cebuli

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Konfiturka zapowiada się bardzo zachęcająco, będę musiała kiedyś wypróbować!
    Ciekawe i piękne podane pomysły, dołączam do obserwatorów:)

    Pozdrawiam:)
    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo się cieszę, że zostaniesz na dłużej ;) Mam nadzieję, że przepisy ci się spodobaj :)

      Usuń
  2. Ta konfitura musi być przepyszna! Lubię takie smaki, zapisuję sobie przepis, muszę go wypróbować! Dziękuję za udział w mojej akcji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na prawde smaczna ;) A co do akcji, to musze przyznac, ze bardzo mi sie ona podoba i mam nadzieje uda mi sie do niej dodac cos jeszcze ;)

      Usuń
  3. Nigdy nie miałam okazji spróbować takiej konfitury, może dlatego, że moja mama nie przepada za cebulą i omija zawsze wszelkie potrawy z jej przewagą :P a zawsze byłam ciekawa jak smakuje :) może kiedyś się uda ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger