Printfriendly

Omlet z papryką i oliwkami



Na weekendowe śniadanie postanowiłam przygotować omlet z papryką i oliwkami z dodatkiem sera feta, pietruszki i mięty. Przepis na ten omlet pochodzi z kuchni libańskiej, która bardzo mnie intryguje, często staram się przygotowywać potrawy z tej części świata, a kiedyś mam nadzieję uda mi się tam pojechać, aby spróbować oryginalnych dań kuchni bliskowschodniej. W Libanie omlet z papryką i oliwkami serwuje się jako przekąskę, lub pokrojony na mniejsze kawałki, jako część dania typu mezze. Ja postanowiłam podać go jako danie główne na późne śniadanie. Omlet jest pyszny - gorąco polecam, szczególnie teraz, gdy jest pod dostatkiem pysznej papryki.


Omlet z papryką i oliwkami


Składniki

  • 1 czerwona cebula 
  • 1 ząbek czosnku 
  • 1 czerwona papryka 
  • 1 czerwona papryczka
  • 100-120g feta
  • 12 czarnych oliwek 
  • duża garść natki pietruszki
  • duża garść mięty
  • 6 jajek
  • pieprz
  • oliwa i masło do smażenia


Omlet arabski

Przygotowanie


Cebulę drobno posiekać i przesmażyć z czosnkiem wyciśniętym przez praskę. Dodać pokrojoną w kostkę paprykę i drobno posiekaną papryczkę chilli. Gdy papryka zmięknie dodać pokruszony ser feta, oliwki, posiekaną natkę pietruszki i miętę. Doprawić świeżo zmielonym czarnym pieprzem, delikatnie, ale  dokładnie wymieszać i rozprowadzić na patelni. Jajka wbić do miseczki, lekko roztrzepać i wlać na patelnię, przechylając patelnię na boki rozprowadzić jajka równomiernie, aby pokryły warzywa, można pomóc sobie łopatką. Omlet przykryć i smażyć na niewielkim ogniu aż jajka się zetną i omlet będzie sztywny. Ewentualnie można wstawić go pod górną grzałkę do piekarnika jak frittatę. Podawać na ciepło lub na zimno. 


omlet z fetą

Smacznego!

Kuchnia Bliskiego Wschodu 2016

9 komentarzy:

  1. Zaskoczyla mnie mięta w tym omlecie:) Mistrzem omletow jest moj Mąż kiedys strasznie nie chcialo mi sie wstac na sniadanie, ktore szykowal, zajrzalam do kuchni i poszlam spac dalej bo myslam ze ni jakies resztki swojego omleta zostawil a on po prostu wycial oczka buzie i nosek:) nie dopatrzylam i strzelilam focha:) a teraz mam smaka na tego omleta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieta i pietruszka to typowe dodatki do potraw kuchni arabskiej:) Omlet jest bardzo smaczny, lekko kwaskowy dzieki dodatkowi fety - polecam!

      Usuń
  2. Wygląda mega apetycznie! Również zaskoczyła mnie mięta w tym zestawieniu. Muszę spróbować! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda wyglada bardzo ladnie, ale zapewniam, ze smakuje rownie dobrze :) Mieta jest tu lekko wyczuwalna, nadaje fajnego aromatu i ciekwego smaku. Polecam!

      Usuń
  3. Przepis brzmi pysznie i jest bardzo prosty. Na weekendzie zrobię na śniadanie, aż wstyd się przyznać że omlety robię tylko w wersji na słodko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszny i prosty:) A ja wlasnie zdecydowanie czesciej przygotowuje wytrawne omlety wszelkiego rodzaju :) Ten polecam szczegolnie!

      Usuń
  4. I już wiem, co zmontuję na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger