Printfriendly

Arancini, czyli ryżowe kulki z mozzarellą

arancini z mozarrella

Arancini, czyli ryżowe kulki to danie wywodzące się z Sycylii. Jednak ponieważ Malta leży bardzo blisko tej włoskiej wyspy również tam są niezwykle popularne. Arancini to nic innego jak smażone na głębokim tłuszczu kulki ryżowe z resztek risotto. Arancini mogą być nadziewane serem lub sosem typu ragu. Mnie zostało nieco risotto alla milanese i w związku z tym postanowiłam wykorzystać je do zrobienia arancini. Przygotowałam proste arancini nadziewane mozzarellą. Jeżeli lubicie risotto, ale brakuje Wam w nim nieco chrupkości, to z pewnością pokochacie arancini! Danie jest przepyszne!


arancini przepis


Arancini, czyli ryżowe kulki


Składniki: 


  • risotto z poprzedniego dnia
  • mąka
  • bułka tarta
  • 1 jajko
  • kawałek sera mozzarella
  • olej do smażenia (użyłam frytkownicy)

Jak zrobić arancini, czyli kulki ryżowe? 


Risotto uformować w kulki wielkości piłeczki do golfa, następnie rozgnieść je na otwartej dłoni, w środek włożyć kostkę sera mozzarella, po czym zagnieść ryż formując kulkę. Zrobić tak z pozostałą częścią ryżu. U mnie wyszło 6 kulek. 
W rondlu lub we frytkownicy rozgrzać tłuszcz do 170 stopni.
Ryżowe kulki delikatnie obtoczyć najpierw w mące, następnie w jajku, a na koniec w bułce tartej. Tak przygotowane arancini delikatnie włożyć do tłuszczu i smażyć przez kilka minut aż będą ładnie rumiane, złociste. Usmażone arancini wyjąć na ręcznik papierowy, aby obciekły z tłuszczu. Podawać na ulubionej sałacie. Arancini można także podać z sosem pomidorowym, lub z sosem typu ragu. 

arancini przepis

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger