Printfriendly

Pikantny dip marchewkowy

Dzis postanowiłam przygotować pikantny dip marchewkowy. Uwielbiam marchewkę w każdej postaci, jednak nigdy jeszcze nie przygotowywałam takiego sosu, gdy tylko zobaczyłam przepis, postanowiłam natychmiast go wypróbować;)Dip okazał się fantastyczny - delikatny, kremowy, słodki, a jednocześnie nieco pikantny. Ta fantastyczna przystawka idealnie nadaje się do surowych warzyw, owsianych ciasteczek czy suchego pieczywa typu wasa lub do chrupania z paluszkami typu grissini. Jednym słowem świetna alternatywa dla majonezowych, kupnych sosów, w które często zaopatrujemy się przygotowując jakaś imprezę. A tu pyszne, łatwy i efektowny dip, zdrowy i przygotowany przy minimalnym nakładzie środków;)
Polecam!

Pikantny dip marchewkowy

Składniki:
  • 1 cebula
  • 4 marchewki
  • sok z 2 pomarańczy
  • 1 łyżeczka ostrej pasty curry
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia


Pikantny dip marchewkowy

Przygotowanie:



W garnku lub głębokiej patelni rozgrzać olej, przesmażyć na nim drobno pokrojoną cebulę, marchewkę startą na tarce o dużych oczkach i pastę curry. Gdy cebula się zeszkli wlać sok z pomarańczy. Zagotować i dusić pod przykryciem do czasu aż marchewka zmięknie. Zestawić z ognia i przestudzić. Dokładnie zmiksować, na gładką masę. Gdy dip całkiem wystygnie, dodać jogurt, sok z cytryny i doprawić do smaku solą i pieprzem. Serwować w temperaturze pokojowej z surowymi warzywami lub owsianymi ciasteczkami.


Pikantny dip marchewkowy

Smacznego!


4 komentarze:

  1. Wiedziałam, że marchewka z pomarańczą się lubią w zupie, ale ten dip jest dla mnie nowością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie tez byl nowoscia, ale wyprobowalam i musze przyznac, ze jest naprawde pyszny! :)

      Usuń
  2. Mniami, wygląda smacznie. :) I masz bardzo fajna miseczke. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger