Printfriendly

Podsumowanie września




islandia z gry o tron

Wrzesień obfitował w wiele różnych wydarzeń, jednak za najważniejsze uznaję wyjazd na Islandię. Natomiast w ostatni weekend września w Edynburgu odbyła się impreza Doors Open Day, czyli dzień otwartych dni. 



Podsumowanie września


Od dawna planowany wyjazd na Islandię w końcu doszedł do skutku. Na Islandii spędziliśmy 7 cudownych dni i muszę przyznać, że nawet pogoda dopisała. Islandia to cudowny kraj pełen kontrastów i przepięknych krajobrazów. W tydzień objechaliśmy wyspę dookoła, zobaczyliśmy wiele wspaniałych miejsc, sporo jednak nam umknęło, ale jest to jedynie świetny powód do tego, aby tam wrócić. Mówiąc szczerze to już planuje kolejny wypad w tamtym kierunku ;)

islandia wodospad
Skogafoss

islandia klify

islandia satoka lodowa
Jokuralson

islandia wodospad
Dettifoss

islandia gory

Islandia wodospad

islandia widoki

Islandia wodospad
Oxarafoss

Islandia gejzer
Gejzer

islandia wodospad
Gullfoss

Będąc na Islandii mieliśmy tak zapełniony czas, że nie mieliśmy  zbytnio czasu na kosztowanie jedzenia. Próbowałam jednak fantastycznej zupy homarowej oraz tradycyjnych islandzkich hot-dogów. Kupiłam także książkę kulinarną z islandzkimi przepisami, także już wkrótce na blogu pojawią się przepisy inspirowane kuchnią islandzką. 


hot dog

Doors Open Day, czyli dzień otwartych drzwi to coroczne wydarzenie, podczas którego różne instytucje i atrakcje, normalnie niedostępne dla publiczności, otwierają swoje drzwi dla zwiedzających. Cały weekend miałam dość zajęty, kursowałam rowerem po mieście, zwiedzając różne ciekawe miejsca.

Doors Open day

Doors Open Day

Zwiedzając różne miejsca zwracam szczególną uwagę na kuchnię i elementy z nią związane. I tak w domu gregoriańskim zrobiłam kilka zdjęć wyposażenia XVIII wiecznej kuchni i jadalni.

Doors Open Day

głowa cukru
Głowa cukru

Doors Open Day

żyjący obraz
Żyjący obraz, czyli obraz z mchu

edynburg zabudowa
Edynburska zabudowa

edynburg jesień
Jesień w Edynburgu jest cudowna

Stare obserwatorium astronomiczne

To biblioteka, ale nie ma w niej książek lecz urny!


autobus retro
Retro autobus

edy=nburg panorama
Panorama Edynburga - zamek

Edynburg Gora Artura
Arthur's Seat, czyli wygasły wulkan w środku miasta

Najsmaczniejsze we wrześniu


We wrześniu pojawiło się kilka kolorowych i niezwykle smacznych dań, w tym zapiekanka makaronowa z mięsem mielonym, którą chciałam pokazać na blogu już dawno temu, ale jakoś nigdy nie udawało mi się zrobić jej zdjęcia, bo znikała błyskawicznie ;) 

najsmaczniejsze we wrzesniu




Nowe nabytki


We wrześniu udało mi się kupić śliczny pojemniczek na musztardę (£4), będzie do kompletu z pojemniczkami na przyprawy z tej serii.


pojemniczek na musztardę

Owalny talerz Denby (£8) idealnie nadaje się do serwowania między innymi sałatek. 


półmisek Denby

Pojemnik na lunch Box Appetit by Black & Blum (£10), kolejne pudełko do kolekcji. Mam nadzieję, że w końcu zmotywuje mnie ono do regularnego szykowania sobie jedzonka do pracy.

lunchbox balck and blum


Plany na październik


Jesień to moja ulubiona pora roku zarówno pod względem pogody, kolorów jak i dostępnych produktów z których można gotować. Coraz dłuższe wieczory sprawiają, że mam ochotę na potrawy jednogarnkowe, różnego rodzaju gulasze lub dania przygotowywane w wolnowarze. Przede wszystkim jednak mam nadzieję, że na blogu pojawi się po prostu więcej przepisów.

A może jest coś, o czym chcielibyście poczytać na blogu, albo jaki przepis mogłabym dla Was przygotować? Dajcie znać!

Pozdrawiam!


4 komentarze:

  1. te zdjęcia z Islandii są cudowne, fantastyczna przyroda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę wypatrywać islandzkich przepisów, wiele z nich jest niemałym zaskoczeniem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, mam nadzieję, że uda mi się odwzorować kuchnię islandzką ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger