Printfriendly

Najlepsze przepisy 2020


2020 to był dziwny rok. Cały rok przesiedziałam w domu bez możliwości podróżowania. To jednak zrodziło pomysł podróży kulinarnych #w80przepisowdookolaswiata, które zamierzam kontynuować w tym roku. W ubiegłym roku przemierzyłam Europę i przygotowałam kilka świetnych dań najbardziej charakterystycznych dla niektórych krajów europejskich. Przed Świętami dotarłam do Turcji i tu przerwałam, aby dodać kilka świątecznych przepisów, które bardzo przypadły Wam do gustu :) 

Teraz zamierzam w moich kulinarnych podróżach wrócić na chwilę do Turcji, po czym ruszyć, jak Fileas Fogg, dalej na wschód. Przede mną wspaniała kuchnia arabska i perska, a następnie orientalna kuchnia Azjatycka. Już nie mogę się doczekać, mam nadzieję, że Wy również :)

Najlepsze przepisy 2020


Największą popularnością w 2020 roku cieszyła się kontrowersyjna sałaka pieczarkowa z groszkiem cukrowym. Dużo emocji wzbudziły surowe pieczarki w tej sałatce, ale tak jak pisałam pieczarki można jeść surowe, podobnie jak w carpaccio pieczarkowym. Ponieważ Polacy uwielbiają pieczarki, furorę zrobił także przepis na strogonow z pieczarek

dania z pieczarek

Kolejne miejsce na liście zajęła serowa zapiekanka makaronowa z mięsem rosołowym i zielonym groszkiem, przecież wszyscy uwielbiamy zapiekanki makaronowe z ciągnącym się serem, a jeżeli w takiej zapiekance można wykorzystać mięso z niedzielnego rosołu, to jeszcze lepiej! Starajmy się wykorzystywać wszystko co mamy w lodowce i nie marnować jedzenia. Innym niezwykle popularnym daniem na wykorzystanie mięsa są tortille z mięsem rosołowym


Czytelnicy bloga uwielbiają mięso, a nie ma nic lepszego niż porządny udziec z indyka pieczony w dużej ilości aromatycznych przypraw

Duża popularnością cieszyły się również przepisy świąteczne a wśród nich krokiety z kapustą i grzybami (pychotka), ryba po japońsku, która stanowi spora konkurencje dla tradycyjnej wigilijnej ryby po grecku oraz świąteczna czerwona kapusta z wolnowaru. Zdecydowanie muszę przygotowywać więcej dań z wolnowara i wrzucać je na bloga. Gotowanie w wolnowarze to super sprawa, postaram się przygotować wpis o tym urządzeniu, jeżeli jeszcze go nie znacie. 

dania switeczne

W związku z moją zabawą - podróży kulinarnej dookoła świata przygotowałam takie dania jak sałatka koronacyjna czy quiche lorraine, które cieszyły się niezwykłą popularnością. Nic dziwnego bo oba dania, choć tak różne, są niezwykle smaczne.

najlepsze dania 2020

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger