Printfriendly

Podsumowanie akcji kulinarnej - kuchnia szkocka 2019


kuchnia szkocka

Właśnie zakończyła się kolejna edycja mojej akcji kulinarnej - kuchnia szkocka. W akcji niestety nie wzięło udziału zbyt wiele osób, ale ja sama opublikowałam kilka nowych i mam nadzieję ciekawych przepisów. Niestety z terminem akcji nie trafiłam najlepiej, ponieważ akurat miałam dość intensywny okres w pracy i nie mogłam poświęcić się gotowaniu w takim stopniu jak bym chciała. Wieczorami, po powrocie z pracy zwyczajnie nie miałam już siły, aby stać w kuchni i gotować. Dlatego też na gotowanie zostały tylko weekendy, a wiadomo że jednorazowo nie można zbyt wiele przygotować, bo nie ma tyle miejsca w żołądkach ;)


kuchnia szkocka przepisy


Mimo tego przygotowałam kilka ciekawych i ładnych dań z których jestem bardzo zadowolona. Jednocześnie myślę, że udało mi się udowodnić, że kuchnia szkocka jest niezwykle smaczna i może być wyrafinowana. W końcu jednymi ze słynniejszych kucharzy o światowej sławie są Szkoci np. G. Ramsay, T. Kitchin, czy N. Nairn. Mam nadzieję, że tym samym obaliłam mit o kuchni brytyjskiej, że jest to kuchnia nudna, tłusta i niesmaczna.

Tym razem w moich przepisach dominowały ryby. Potrawy z łupaczem tak mnie zafascynowały, że nie potrafiłam mu się oprzeć. W kolejnej edycji postaram się przyrządzić więcej potraw mięsnych. W końcu Szkocja słynie z wołowiny i baraniny ;)

Kuchnia szkocka słynie także z deserów, te jednak nie są moją mocną stroną i ograniczyłam się jedynie do przygotowania słynnych szkockich ciasteczek maślanych - shortbread.

W akcji, ponownie wzięło udział tylko kilka osób, ale pojawiły się trzy ciekawe przepisy:

Szkockie ciastka maslane z kwiatami lawendy na blogu Smakołyki Angeliki

Jajka po szkocku z piekarnika - na blogu Mops w kuchni



kuchnia szkocka tradycyjne potrawy

Przepisy, które przygotowałam do akcji kulinarnej - Kuchnia Szkocka 2019:

Propozycje śniadaniowe:



Zupy:



Przystawki:




Dania główne - ryby:




Dania główne - mięso:


Desery:



Mam nadziejęże was zainspirowałam i przekonałam do kuchni szkockiej ;) Dajcie znać, które przepisy podobały się Wam najbardziej i czy macie ochotę któryś z nich wypróbować.

Zapraszam za rok do kolejnej edycji akcji!


Pozdrawiam!



3 komentarze:

  1. No właśnie, desery! Koniecznie chcę się z nimi zmierzyć, a tym razem zabrakło czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, że nie udało mi się nic przygotować...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger